Wednesday, June 20, 2007

Semiotic

Semiotic

Semiotic ဆိုသည္မွာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ သေကဿငတမ်ားျဖင့္ ေဖာှညြွန္းျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ Signs and Signifying Practice ဟုလည္း မွတ္သား၍ရသည္။ Semiotic ကိုေလ့လာသည့္အခါ Signifier နွင့္ Signified ဆိုေသာ စကားနွစ္ခုကို သိရွိရန္ လိုအပ္သည္။ Signifier ဆိုသည္မွာ အဓိပဿပာယ္ တစ္ခုကို ေဖာှညြွန္းေသာ အရာျဖစ္သည္။ Signified ဆိုသည္ကေတာ့ ထိုအဓိပဿပာယ္က ေဖာှညြွန္းျခင္းကို ခံရေသာ အရာျဖစ္သည္။

ေမာင္လွသည္ ဆိုးသြမ္းေသာ လူကေလးျဖစ္သည္

အထက္ပါ စကားတြင္ ဆိုးသြမ္းေသာသည္ Signifier ျဖစ္သည္။ ေမာင္လွသည္ Signified ျဖစ္သည္။ နာမဝိေသသန၊ ျကိယာဝိေသသန သေဘာပင္။ သို့ရာတြင္ ထိုအရာမွာ စာေပတြင္သာ ရွိေနသည္မဟုတ္။ ပညာရွင္မ်ားက Semiotic ကို Visual Art မ်ားတြင္ပါ ထည့္သြင္း အသံုးျပုလာျကသည္။ သေကဿငတ Signs မ်ားကို အသံုးျပုျပီး နက္နဲရွုပ္ေထြးေသာ အဓိပဿပာယ္မ်ားကို ေဖာှက်ူးျကသည္။

အနီေရာင္
မည္သို့ေသာ အနီေရာင္ ျဖစ္သည္ ဆိုျခင္းကို ထင္ရွားေစရမည္။ ျကည္လင္ေသာ အနီေရာင္ေလာ၊ မွိုင္းအံု့ေသာ အနီေရာင္ေလာ။

မည္သည့္ အတြက္ေျကာင့္ အနီေရာင္ ျဖစ္ေနရသနည္း။
အနီေရာင္သည္ သူခ်ည္းသက္သက္သာ အနီေရာင္ ျဖစ္ေနပါက တန္ဖိုးမ်ားစြာ ရွိမည္မဟုတ္။ ထို့ေျကာင့္ သူ့ကို အသံုးျပု၍ ေသာှလည္းေကာင္း၊ သူ့ကို အသံုးျပုခံအျဖစ္ ထား၍ေသာှလည္းေကာင္း တစ္ခုခုကို ေဖာှညြွန္းရ ေပေတာ့မည္။

အနီေရာင္ေပါှတြင္ လူမ်ားေသေျကေနပံုကို ပံုျကမ္းသာသာ ေရးျခစ္ထားမည္။
ထိုအခါ ထိုအနီေရာင္သည္ အဓိပဿပာယ္ မ်ားစြာ ရွိလာသည္။ ထိုပံုျကမ္းသည္လည္း အနီေရာင္ေပါှတြင္ အသက္ဝင္လာမည္။ နွစ္ခုစလံုးသည္ တစ္ခုကိုတစ္ခု ေဖာှညြွန္းေနျကျပီ ျဖစ္သည္။ သို့ေသာှ မျပည့္စံုေသးပါ။ ထိုပန္းခ်ီကားခ်ပ္တြက္ Signသည္ ဘာလဲ?။ ေလာကတြင္ ေနရာအနွံ့ လူအမ်ားအျပား ေသေနျကသည္။ ထိုပန္းခ်ီကားခ်ပ္ေပါှမွ လူမ်ားသည္ ဘယ္ကလဲ။ ဘာေျကာင့္ေသေနတာလဲ။ အနီေရာင္က ေသျခင္းတရားကို ထိုပန္းခ်ီကားေပါှတြင္ ကိုယ္စားျပုေနေသာှလည္း တိက်ေသာ ကိုယ္စားျပုျခင္းမ်ိုးမဟုတ္ေပ။

ထို့ေနာက္ တစ္ဆင့္တက္ကာ ပန္းခ်ီဆရာက ထိုပန္းခ်ီကားေပါှတြင္ ဂ်ာမန္နာဇီ သေကဿငတေလးကို ခပ္ေသးေသးပင္ မထင္မရွား ေရးသြင္းလိုက္သည္။ ပန္းခ်ီကား ျကည့္ရွုသူမ်ားသည္ အနီေရာင္ကိုလည္း ျမင္သည္။ လူေသမ်ားကိုလည္း ျမင္သည္ ေနာက္ဆံုး နာဇီသေကဿငတကို ျမင္သည္။ ထို Signifier ေသးေသးေလးေျကာင့္ပင္ ျပီးျပည့္စံုေသာ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ ျဖစ္သြားသည္။

စဉ္းစားျကည့္လ်ွင္ အျဖူေရာင္ ကင္းန္ဗတ္စ္စေပါှတြင္ လူေသေတြကိုခ်ည္း ေရးထားမည္။ အနိဋဿဌာရံု ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္သာျဖစ္သည္။ ထို့ေနာက္ ထိုပန္းခ်ီကားကို အနီေရာင္ရင့္ရင့္ျဖင့္ ျဖည့္စြက္သည္။ ေတာက္ပစြာ ေျကာက္မက္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ အနိဋဿဌာရံု ပန္းခ်ီကား ျဖစ္လာမည္။ ထို့ေနာက္ ထိုပန္းခ်ီကားတြင္ အဆိုပါ သေကဿငတေလး ထည့္သြင္းလိုက္သည္နွင့္ ထိုပန္းခ်ီကားသည္ မည္သည့္အရာကို ညြွန္းဆိုခ်င္ေသာ အနိဋဿဌာရံု ပန္းခ်ီကားဟူ၍ ျဖစ္လာေတာ့သည္။

ထိုအရာမွာ ရိုးရွင္းေသာ ပန္းခ်ီကား တစ္ကားျဖင့္ စဉ္းစားျကည့္ျခင္း ျဖစ္သည္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သေကဿငတပန္းခ်ီမ်ားသည္ ထိုထက္ပို၍ အဓိပဿပာယ္ နက္နဲေပလိမ့္မည္။ ဉာဏ္ကြန့္ျမူး၍ စဉ္းစားျကရန္သာ ရွိသည္။ ထိုသို့ စဉ္းစားရန္အတြက္ ဗဟုသုတ လိုသည္။ ဗဟုသုတ မရွိလ်ွင္ နာဇီသေကဿငတ ျမင္ေသာှလည္း နာဇီသေကဿငတဟု မျမင္ဘဲ ဓမဿမစျက လကဿခဏာဟု ထင္မွတ္လိုက္လ်ွင္ ထိုပန္းခ်ီကား၏ အဓိပဿပာယ္သည္ ပန္းခ်ီဆရာ ေပးခ်င္ေသာ အဓိပဿပာယ္မွ ေသြဖယ္သြားေပလိမ့္မည္။

ျမန္မာျပည္မွ ဆာရီရယ္လ္လစ္ ပန္းခ်ီကားမ်ားတြင္ ယင္းဆာရီရယ္လ္ စနစ္ျဖင့္ ေရးဆြဲထားေသာ ပံုမ်ားကို ေတြ့ရေသာှလည္း Signifer ပိုင္းတြင္ လြန္စြာအားနည္းသည္ကို ေတြ့ရသည္။ Signified ျဖစ္ေသာ အေရာင္၊ ေရးဆြဲနည္းစနစ္၊ ဖန္တီးမွု တို့ေျကာင့္ မ်က္ျမင္ ပန္းခ်ီကား အေနျဖင့္ အားေကာင္းေသာှလည္း သေကဿငတ ေဖာှက်ူးမွု အပိုင္းတြင္ အားနည္းေသာေျကာင့္ ထိုပန္းခ်ီကားမ်ားသည္ တစ္ဝက္သာ အသက္ဝင္သည္။ တစ္ဝက္မ်ွသာ အဓိပဿပာယ္ရွိသည္။ ေတြးေတာခံစားခ်က္ကို ဦးစားမေပးေသာေျကာင့္ ျကည့္ရသည္မွာ အရသာေပါ့လြန္းသည္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ အိပ္မက္တိတ္ထံုက်မ္း မ်ားစြာကို လူမ်ား ဖတ္ျကသည္။ မိမိညက ျမင္မက္ေသာ အိပ္မက္ ေကာင္းမေကာင္း အတြက္သာ ျကည့္ရွု အသံုးခ်ျကသည္။ အေနာက္နိုင္ငံမ်ားတြင္ေတာ့ ထိုအရာမ်ားကို ပန္းခ်ီကားခ်ပ္မ်ားထဲသို့ ယူလာသည္။ လူမ်ားကလည္း ထိုက်မ္းမ်ားကို အိပ္မက္သက္သက္အတြက္သာ မဟုတ္ဘဲ အနုပညာထဲတြင္ပါ ခံစားရလာေသာေျကာင့္ ေလ့လာလိုက္စား လာျကသည္။ ထိုသို့ျဖင့္ ထိုနိုင္ငံတို့၏ အနုပညာ အဆင့္အတန္းမွာ တျဖည္းျဖည္း ျမင့္မားလာသလို ပရိသတ္မ်ား၏ အနုပညာ ခံစားတတ္မွု အားမ်ားလည္း ေကာင္းလာသည္။ ထို့ေျကာင့္ က်ြန္ေတာှတို့ အေနျဖင့္လည္း ပန္းခ်ီဆရာပင္ျဖစ္ေစ၊ ပရိသတ္ပင္ျဖစ္ေစ ထိုထိုေသာ ဘာသာရပ္မ်ားကို လိုက္စားတတ္ လာမည္ဆိုလ်ွင္ ထိုထိုေသာ အနုပညာရပ္မ်ားကို စနစ္တက်ပင္ ခံစားတတ္လာမည္မွာ မလြဲပင္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။

No comments: