Thursday, June 28, 2007

History of Myanmar's Animism

စာအုပ္အညြွန္း

ျမန္မာနိုင္ငံနတ္ကိုးကြယ္မွုသမိုင္း (ေခတ္ဦးကာလ)

မင္းစည္သူ
ေရြွေဒါင္းေတာင္စာေပ
ဒုတိယအျကိမ္၊ ဧျပီလ ၂၀၀၄
စာမူခြင့္ျပု ၈၅၇/ ၂၀၀၃(၁၁)
အုပ္ေရ ၁၀၀၀
တန္ဖိုး ၁၅ဝဝက်ပ္

နတ္ကိုးကြယ္မွု သမိုင္း ဆိုျခင္းထက္ ယဉ္ေက်းမွု သမိုင္းဟု ဆိုျခင္းက ပိုမွန္မည္ဟု ထင္မိသည္။ ျမန္မာျပည္လို ဘာသာေရးကို အေျခခံေသာ နိုင္ငံတြင္ ယဉ္ေက်းမွုနွင့္ ဘာသာေရးက ေရာေနွာေနသည္။ ဤစာအုပ္တြင္ ျမန္မာတို့၏ ဘာသာေရး ကိုးကြယ္မွုမ်ားမွ လူမ်ား ယံုျကည္ကိုးကြယ္ေနျကေသာ နတ္ေဒဝတာမ်ားမွာ အိနဿဒိယ ဟိနဿဒူအယူဝါဒမွ နတ္ေဒဝါမ်ား ျဖစ္ျကေျကာင္း အေထာက္အထား က်မ္းဂန္စာေပမ်ားနွင့္ တင္ျပထားသည္။ ဤစာအုပ္မွာ အတြင္း၃ရမင္း အတြင္း၃ရမင္းစေသာ နတ္မ်ားအေျကာင္း ေရးထားေသာ စာအုပ္မဟုတ္သလို ကိုးကြယ္ပသနည္းမ်ားကို ေရးသားထားေသာ စာအုပ္လည္း မဟုတ္ေခ်။ သိျကား၊ ျဗဟဿမာ၊ ေလာကပါလ၊ ဝိသျကံု၊ မာတလိ၊ အသဿသဝဏ္၊ သူရသဿသတီ စသည့္ နတ္မ်ား ျမန္မာ့ယဉ္ေက်းမွုထဲသို့ ဝင္ေရာက္လာပံုကို သုေတသန ျပုထားေသာ စာအုပ္ျဖစ္သည္။

ဟိနဿဒူလူမ်ိုးတို့ အထြတ္အျမတ္ထားေသာ ေဗဒက်မ္းျကီး ေလးက်မ္းကို မဆိုထားနွင့္ ဗုဒဿဓဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာှမမူခင္ ဘီစီ ၁၅၀၀ ေလာက္က ေရးသားခဲ့သည္ဆိုေသာ မဟာဘရတ ဇာတ္ေတာှျကီးတြင္ပင္ အဆိုပါ နတ္မ်ားအေျကာင္းကို ေတြ့ရသည္။ ျမန္မာ ဗုဒဿဓဘာသာ ေလာကတြင္ ျဗဟဿမာ၊ သ်ွီဝ၊ ဗိသဿသနိုးတို့ကို သိပ္မေတြ့ရေသာှလည္း၊ သိျကား၊ ဝိသျကံု၊ မာတလိ၊ ဧရာဝဏ္ဆင္၊ အသူရာ၊ သူရသဿသတီ စသည္တို့မွာ အထင္ကရ က်န္ရွိေနေသးေျကာင္း ေတြ့ရသည္။ ေရွးေခတ္မင္းမ်ားဆိုလ်ွင္ ျဗဟဿမဏ ပုဏဿဏားမ်ားကို နန္းတြင္းပေရာဟိတ္မ်ားအျဖစ္ ခန့္ထားျကသည္ကို ေတြ့ရသည္။ ပ်ူေခတ္ ယဉ္ေက်းမွု၊ ပုဂံေခတ္ ယဉ္ေက်းမွုမ်ားတြင္လည္း အဆိုပါ အေငြ့အသက္မ်ား ကူးယွက္ခဲ့သည္ကို ေတြ့နိုင္သည္။ အကယ္၍ နတ္ေဒဝါမ်ား ရွိခဲ့လ်ွင္လည္း အဆိုပါ နတ္ေဒဝါမ်ားမွာ အယူဝါဒ နွစ္မ်ိုး ဘုရားနွစ္ပါးကို ကိုးကြယ္မွု မျပုနိုင္ေျကာင္း ခ်င့္ခ်ိန္စဉ္းစား သင့္သည္။

ဤစာအုပ္သည္ ျဗဟဿမဏဝါဒနွင့္ ဗုဒဿဓဘာသာအျကား ေရာယွက္ေနမွုမ်ားကို ေဖာှျပထားေသာ စာအုပ္ျဖစ္သည္။ ဘာသာေရး စာအုပ္ပံုစံမ်ိုး မဟုတ္ဘဲ သုေတသန စာအုပ္ပံုစံသာ ျဖစ္သည္။ ျဗဟဿမဏယဉ္ေက်းမွု အေျကာင္းအရာမ်ားမွာ အလြန္က်ယ္ျပန့္သည္။ ျမန္မာဘာသာ ျပန္ဆိုထားျခင္းမ်ားလည္း အလြန္နည္းပါးသည္။ ျမန္မာ့ယဉ္ေက်းမွုတြင္ အဓိကေနရာမွ ပါဝင္ခဲ့ေသာ ယင္းအေျကာင္းမ်ားကို ယခုလို သိရသည္မွာ အလြန္တန္ဖိုးရွိသည္။ စာအုပ္မွာ စာမ်က္နွာ ၂၄ဝခန့္ ရွိသည္။ စာရြက္သားမွာ သာမန္သာ ျဖစ္သည္။ သရုပ္ေဖာှပံုမ်ား မပါသည္က ဝမ္းနည္းဖြယ္ ျဖစ္သည္။ မည္သို့ပင္ဆိုေစ ဤစာအုပ္သည္ အေျကာင္းအရာ အားျဖင့္ ရွားပါးေသာ အမ်ိုးအစားတြင္ ပါဝင္သလို စာအုပ္ ျပုစုသူကလည္း ထိုဘက္တြင္ က်ြမ္းက်င္သည္ ျဖစ္ေသာေျကာင့္ သိမ္းဆည္း ထားသင့္ေသာ စာအုပ္ျဖစ္သည္။

No comments: