Friday, April 7, 2006

နတ္သ်ွင္ေနာင္ သစဿစာေဖာက္မေဖာက္

သမိုင္းဆရာ၊ စာေရးဆရာ မ်ားက နတ္သ်ွင္ေနာင္ကို တိုင္းျပည္ သစဿစာေဖာက္သူဟု ယူဆျကသည္။ က်ြန္ေတာှတို့က လက္မခံ။ ျပည္သူကို သစဿစာေဖာက္သူသာ သစဿစာေဖာက္ဟု ယူဆသည္။ ပေဒသရာဇ္ ေခတ္တြင္ မင္းဧကရာဇ္ကို လက္ေအာက္ခံ မင္းတစ္ပါးက ဆန့္က်င္ျခင္းကို သစဿစာေဖာက္ဟု ရာဇဝင္ ေတာှေတာှမ်ားမ်ားက သတ္မွတ္ျကသည္။

ဒဂုန္တာရာ၊ ရနံ့သစ္မဂဿဂဇင္း၊ အမွတ္ ၂၅၊ စာ ၁၂၄-၁၂၇၊ ၁၉၉၄ စက္တင္ဘာ။


စင္စစ္အားျဖင့္ သမုဒယနယ္ခ်ဲ့သည့္ ရတုကဗ်ာအနြဲ့ နတ္သ်ွင္ေနာင္သည္ သူ၏ ဘဝအေျခအေနက ျပည္ျမန္မာတြင္ မေနသာ၍ ေပြကာေနာင့္မိသည့္ အျဖစ္ေျကာင့္ သူ့အား ေသရာမွ ေျခလာေဆာင့္သည္ကို ေအာင့္သီးေအာင့္သက္ ရွက္စဖြယ္ရာ ရာဇဝင္ဆရာတို့က မညွာမတာ ေရးခဲ့ျခင္း ခံရေလေတာ့သည္။

ျမေကတု။ ျမဝတီ မဂဿဂဇင္း အတြဲ ၄၊ အမွတ္ ၁၀၊ စာ ၁၇၂-၁၈၁၊ ၁၉၅၆ ဩဂုတ္လ။


ဆရာျကီး ျမေကတုနွင့္ ဒဂုန္တာရာတို့၏ နတ္သ်ွင္ေနာင္ သစဿစာမေဖာက္ဟူေသာ သက္ေသ အေထာက္အထားမ်ားသည္ သမိုင္းပညာရွင္ ရွုေထာင့္မွ ျကည့္ေသာှ ခိုင္မာမွု မရွိေသးပါ။ ဆရာျကီး ျမေကတုသည္ ျမန္မာစာေပ ရွုေထာင့္မွ အေလးေပး၍ စာဆိုေတာှ နတ္သ်ွင္ေနာင္အား သံုးသပ္ခဲ့ရာ ပုဂဿဂိုလ္ေရး ခ်စ္ခင္ျကည္ညိုမွု ရွိနိုင္ျခင္း၊ ေတာင္ငူဟူေသာ ေဒသစြဲ ရွိနိုင္ျခင္းတို့သည္ ျမေကတု၏ အဆိုကို အားနည္းေစသည္။ ထို့အတူ ဒဂုန္တာရာသည္လည္း နတ္သ်ွင္ေနာင္ ဩဇာ အထူးလြွမ္းမိုးခံရေသာ ကဗ်ာစာဆို ျဖစ္ေနေသာေျကာင့္ စဉ္းစားဖြယ္ရာ ရွိပါသည္။

ေမာင္ေဇယ်ာ။ စာေပသမိုင္း ပုဂဿဂိုလ္ေရး အေတြးအျမင္မ်ား၊ စာ ၁၃၅-၁၄၂။


Tags: Myanmar Book Review , Nat Shin Naung , Knowledge

No comments: