Tuesday, June 29, 2010

ေနျပည္ေတာှ-ရန္ကုန္ ကားလမ္းေပာှက ျကြက္အုပ္ျကီး


ဒီေန့ အေတာှဖ်ားေနတယ္။ အဓိကကေတာ့ ခရီးပန္းလို့ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ မန္းေလးမွာ ျဆာေဂ်၊ ျဆာလွတို့နဲ့ တစ္လီတာ ဆြဲမိတဲ့ အျပစ္ရယ္ (အမွန္က မဆြဲခင္ကတည္းက သိပ္ေနမေကာင္းဘူးရယ္) ေဟာှတယ္မွာ ဘတ္တပ္ထဲ အေတာှျကာ စိမ္မိတဲ့ အျဖစ္ရယ္။ အျပင္က ေခ်ြးတလံုးလံုးနဲ့ ျပန္လာျပီး အခန္းမွာ အဲကြန္းမိျပီး ေခ်ြးတိတ္သြားတာရယ္။ ကားေပာှက အဲကြန္းဒဏ္ေျကာင့္ရယ္ ဒာေတြလည္း ပာမယ္ ထင္ပာရဲ့။ တေန့ကုန္ ေဆးေသာက္ျပီး အိပ္ေနရတယ္။ ညေန အေတာှေလး ေကာင္းလာေတာ့ မေန့က ကိစဿစက ေခာင္းထဲ ဝင္လာတယ္။

ေနျပည္ေတာှ-ရန္ကုန္ အေဝးေျပးလမ္းသစ္ျကီးမွာ ၂၈ ရက္ေန့ည ရွစ္နာရီေလာက္က ျကြက္ေတြ အုပ္လိုက္ျကီး အုပ္လိုက္ျကီး ေနရာေရြွ့ေနျကတာ။ လမ္းေပာှမွာ ေနရာလြတ္ေတာင္ မရွိဘူး။ လမ္းေဘးမွာလည္း အျပည့္ပဲ။ လံုးေထြးေနျကတယ္။ ကားေတြဆိုတာ ရပ္ေတာင္ မရပ္ရဲျကဘူး။ ျကြက္ေတြကလည္း ကားမီးေတြထိုး၊ ကားေတြ တရျကမ္း ျဖတ္ေနတာေတာင္ မေျကာက္ျကဘူး။ ကားတက္ျကိတ္လို့ တဗ်ိဗ်ိ ျမည္ေနသံေတြက ေျကာက္ဖို့ေတာင္ ေကာင္းတယ္။ လမ္းေတြဆိုတာ ျကြက္ေသြးေတြနဲ့ ရဲရဲေတာက္လို့။ ျကြက္ေသေတြကို ျကြက္ရွင္ေတြက စားေသာက္ေနလိုက္ျကတာ ျမင္မေကာင္းဘူး။ တကယ့္ကို တစ္မိုင္ေလာက္ လမ္းမျကီးတေလ်ာက္ ျကြက္ေတြနဲ့ အျပည့္။ ရုပ္ရွင္ကားထဲမွာပဲ အဲဒီလို ျမင္ဖူးခဲ့တာ။ ကိုယ့္မွာ မွတ္တမ္းတင္စရာ ပစဿစည္းေတြက အဆင္သင့္ မရွိလို့ အဲဒီ အခြင့္အေရးကို လက္လြွတ္လိုက္ရတယ္။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ကို မိတ္ေဆြ တစ္ဦးကလည္း ကိုယ္ေတြ့ျကံုခဲ့ရေျကာင္း ထပ္ေထာက္ခံတယ္။ ဒာနဲ့ ဖ်ားတာကလည္း သက္သာလာလို့ ဒီေန့ ထပ္ျကံုရမလား ဆိုျပီး မွတ္တမ္းတင္ဖို့ စိတ္ကူးရမိတယ္။ ျကည့္လိုက္ေတာ့ ခုနစ္နာရီ ခြဲေနျပီ။ ကားကလည္း အဆင္သင့္ မရွိဘူး။ အဲဒီမိတ္ေဆြကပဲ သူ့ကား ယူသြားလို့ရတယ္ ဆိုျပီး ကူညီတယ္။ အေရးဆိုရင္ ကင္မရာက အဆင္မေျပ။ မီးေတြက မျပည့္စံု။ ကမ္ေကာှဒာေလး တစ္ခုေလာက္ ရွိခဲ့ရင္ အေတာှေကာင္းမွာလို့ မေက်မနပ္ ျဖစ္မိတယ္။ အျမဲမလိုအပ္ေပမယ့္ လိုအပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ အဆင္သင့္ရွိဖို့ အေရးအျကီးဆံုးပဲ။

မေန့က ျကံုရတာက မိုင္တိုင္ ၄၆-၄၅ မွာ။ ျမို့ထဲကေနဆိုရင္ တစ္နာရီခြဲေလာက္ သြားရမယ္။ ဒာနဲ့ သူငယ္ခ်င္း တစ္ခ်ို့ကို အေဖာှစပ္ေတာ့ မွင္စာရယ္ စံုျကီးရယ္ ဥကဿကာရယ္ သူတို့လည္း စိတ္ဝင္စားျပီး လိုက္လာျကတယ္။ ေျပာရရင္ ဒီေကာင္ေတြ အရက္ေသာက္ ေနတာကို အတင္းသြား ေခာှလာတာ။ တစ္ေယာက္တည္း သြားဖို့ရာကလည္း ဒီလမ္းခရီးျကီးမွာ မျဖစ္ဘူး။ သြားသာသြားရတယ္ အခ်ိန္က ေနာက္ကက်ေနျပီ။ မေန့ကလိုမ်ိုး ဒီေန့ ထပ္ေတြ့ရမယ္လို့လည္း ဘယ္သူကမွ အာမမခံဘူး။ ဒာေပမယ့္ သြားခ်င္ေနတဲ့ စိတ္က လွံု့ေဆာှတာမို့ အေနြးထည္ဝတ္ ေဆးေသာက္ျပီး ခ်ီတက္သြားလိုက္တယ္။ အားလံုး ေလးေယာက္။

အဲဒီကိုေရာက္ေတာ့ ညဆယ္နာရီခြဲျပီ။ မေန့ကလို ျကြက္အုပ္ျကီး မေတြ့ရေတာ့ဘူး။ ဒာေပမယ့္ လက္က်န္ျကြက္ေတြ ျဖတ္ကူးေနျကတုန္းပဲ။ မေန့က တျပံုျကီး ေတြ့ခဲ့ရတဲ့ ေနရာမွာ သိပ္မရွိေတာ့ဘဲ ရန္ကုန္နဲ့ ပိုနီးတဲ့ မိုင္တိုင္အမွတ္ ၄၂-၄၃ ေနရာမွာ အမ်ားအျပား ေတြ့ရတယ္။ လမ္းေပာှမွာ ကားပိလို့ ျပားေနတဲ့ အေသေကာင္ေတြကေတာ့ ဒင္းျကမ္းပဲ။ ဒာေတာင္ မိုးရြာသြားလို့။ အခုေသေနတဲ့ ေကာင္ေတြက လတ္ဆတ္ေသးတာမို့ မေန့က ကားျကိတ္မိတဲ့ဟာေတြ မဟုတ္ဘူး။ မေန့ကဆို လမ္းမအျပည့္။ ဒီေန့လည္း က်ြန္ေတာှတို့ ေရာက္သြားတာ ေနာက္က်တာမို့ အုပ္စုလိုက္ ျဖတ္ကူးတာကို မမီလိုက္တာ ျဖစ္နိုင္တယ္။ လမ္းေဘးက ေရေျမာင္းတေလ်ာက္ ျကြက္ေတြ တန္းစီ သြားေနပံုကေတာ့ ျကက္သီးထစရာပဲ။ မွတ္တမ္းတင္မယ္ ဆိုေတာ့မွ ဒီေန့ျကြက္ေတြက ကားမီးထိုးတာနဲ့ လစ္ေျပးျကတယ္။ ေဘးက ေျမသားေတြကလည္း ေရနစ္ျပီး အိေနတာမို့ လမ္းေဘးဆင္းရိုက္ ရတာကလည္း မလြယ္ကူဘူး။ ဒာနဲ့ ရိုက္လို့ ရသမ်ွကိုသာ ရိုက္ယူလိုက္ရတယ္။














ဒီလို ေျမတြင္းေအာင္းတဲ့ သတဿတဝာေတြ အခုလို အျကီးအက်ယ္ ေနရာေရြွ့ျကတာ ေကာင္းတဲ့ လကဿခဏာ မဟုတ္ဘူးလို့ ဆိုျကတယ္။ တခ်ို့က သဘာဝေဘးအနဿတရာယ္ တစ္ခုခု က်လာနိုင္လို့ သူတို့ေရြွ့ျကတာလို့ ဆိုတယ္။ တရုတ္ျပည္မွာ ငလ်င္အျကီးအက်ယ္ မလွုပ္ခင္က ဖားေတြ အုပ္စုလိုက္ ေနရာ ေရြွ့ေျပာင္းျကတယ္လို့ ဆိုတယ္။ အခုေနရာကေတာ့ ပဲခူးရိုးမတြင္းမွာဆိုေတာ့ ငလ်င္ေျကာေတာ့ ငလ်င္ေျကာပဲ။ ျပီးေတာ့ ဒီေဒသက မိုးျကီးရင္ ေရျမုပ္တတ္တဲ့ ေဒသမို့ ေရေဘး အနဿတရာယ္လည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္နိုင္တယ္။ ဒာကေတာ့ ခန့္မွန္းခ်က္ေတြမ်ွသာပာ။ ဒာေပမယ့္ ေတာှရံုနဲ့ေတာ့ ဘယ္တိရစဿဆာန္မွ အခုလို အုပ္စုလိုက္ အျကီးအက်ယ္ မေရြွ့ေျပာင္းတတ္ျကဘူးလို့ ထင္မိတယ္။ တစ္ခုခုေတာ့ တစ္ခုခုပဲ။ ျကြက္ေတြက ေျမျကြက္ဝမ္းျဖူေတြ အမ်ားဆံုး ေတြ့ရတယ္။ ျကြက္ေသေတြကို ျကြက္ရွင္ေတြက အခ်င္းခ်င္း စားေသာက္ရင္း ေရာဂာဘယေတြ ျဖစ္လာနိုင္လားလို့လည္း ေတြးမိတယ္။ (ေနျပည္ေတာှမွာ ပလိတ္ေရာဂာပိုး ေတြ့တယ္လို့ သတင္းျကားရတယ္) ဒီတစ္ပာတ္ေတာ့ ဘာေတြထူးျခားမလဲ ေစာင့္ျကည့္ရမယ္ ထင္ပာရဲ့။ အျပန္က်ေတာ့ ေလစိမ္းေတြမိျပီး ျပန္ဖ်ားေနတယ္။ ကိုယ္ေတြလက္ေတြ ကိုက္ခဲေနတယ္။ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ညတစ္နာရီ။ မ်က္စိေတြပူစပ္ျပီး နွာရည္ေတြက်၊ ပူသလိုလို ေအးသလိုလိုေတြ ျဖစ္ေနတယ္။

ဒီေန့ျကြက္ေတြက အေတာှေလး နည္းပားသြားေပမယ့္ သက္ေသခံ ျကြက္ေသတခ်ို့ကို မွတ္တမ္းတင္ လိုက္နိုင္လို့ အေတာှဝမ္းသာပာတယ္။ မေန့ကအထိ ေတြ့ေနရတဲ့ ေျကာက္စရာ ျကြက္အုပ္ျကီးကို မရိုက္လိုက္ နိုင္တာကိုေတာ့ မေက်မခ်မ္း ျဖစ္ေနမိတယ္။ ၂၆ရက္ေန့က ခရီးသြားခဲ့သူ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ကလည္း သူခရီးသြားတုန္း အဲဒီလို ျကြက္အုပ္ျကီး ျဖတ္ကူးေနတာကို ေတြ့ခဲ့ရေျကာင္း လာေျပာလို့ ၂၆ရက္ေန့ကတည္းက ဒီကိစဿစျကီး ျဖစ္ေနျပီလို့ သံုးသပ္မိပာတယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ျဖင့္ မိုက္ဂေရးရွင္း လုပ္တဲ့ ျကြက္ေကာင္ေရ မနည္းဘူး။ သိန္းခ်ီသန္းခ်ီမယ္လို့ ထင္မိတယ္။ မွင္စာကေတာ့ ဒီျကြက္ေတြ ဖမ္းျပီး နိုင္ငံျခား ပို့လိုက္ရရင္ ေထာျပီဆိုျပီး ေတာက္တေခာက္ေခာက္ ျဖစ္ေနေလရဲ့။

စာျကြင္း။ လမ္းအသံုးျပုခ အသြားအျပန္ ၆၈၀၀ က်ပ္။ ကားေလာင္စာဆီ သံုးဂာလံစာ ၉၀၀၀ က်ပ္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအတြက္ ရိကဿခာေထာက္ ၅၀၀၀ က်ပ္ ကုန္က်ခဲ့ျပီး သကာလ အိတ္ထဲတြင္ ျမန္မာေငြ ၁၀၀ က်ပ္ တိတိ က်န္ေလသည္။ မနက္ ကားစီးရန္ မွင္စာမွ ၁၀၀၀ က်ပ္တိတိ ေက်းဇူးျပုသည္။ သာဓု သာဓု သာဓု။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ လုပ္လိုက္ရတာမို့ ပင္ပန္းေသာှလည္း ေက်နပ္ပီတိ ျဖစ္ေနသည္။ စတုတဿထမဏဿဍိုင္ မဟုတ္ပာ။

မွတ္ခ်က္။ ဒီကိစဿစနဲ့ ပတ္သက္ျပီး ျကံုရသမ်ွ ေရးပာတယ္။ မည္သည့္ အင္တာဗ်ူးမွ ေျဖဆိုရန္ ဆနဿဒမရွိ။ ထပ္ျပန္ေျပာျပဖို့လည္း ဆနဿဒမရွိပာ။ ေက်းဇူးတင္ပာတယ္။

 
© 2009 NYI LYNN SECK 18+ DEN. All Rights Reserved | Powered by Blogger
Design by psdvibe | Bloggerized By LawnyDesignz