Monday, August 17, 2009

ျမန္မာအစ ေျမာက္ဝင္ရိုးစြန္းက (၄)


ျမန္မာအစ ေျမာက္ဝင္ရိုးစြန္းက (၄)




နယ္ေျမေရြွ့ေျပာင္းလာေသာ ဒါဝင္၏ လူမ်ားသည္ အားဒမ္နွင့္ ေအးမကို ရုတ္တရက္ေတြ့ျပီး လန့္ျဖန့္ကာ ထြက္ေျပးခဲ့ျကရာ ပထမေတာ့ ထိုေနရာနွင့္ သိပ္မနီးမေဝး ေဒသတြင္ တစ္လျကာ စခန္းခ်ျက၏ (ထိုေဒသကို သူတို့က တလဟု ေခါှျက၏။ ထိုမွတဖန္ ဆက္လက္ထြက္ခြာလာျကရာ သူတို့ ပဲမ်ား ဝင္ခိုးေသာအရပ္ ပဲခိုး၊ ထိုမွဆက္ျပီး ပင္လယ္ကမ္းေျခအရပ္ ေသာင္အငူေလး တိုးထြက္ေနေသာ ေသာင္ငူ၊ ထိုေဒသမွာလည္း သူတို့ အေျခခ်ရန္ မနွစ္သက္ျပန္ေသာေျကာင့္ အေနာက္ယြန္းယြန္းသို့ ဆက္လက္ ထြက္ခြာျကျပန္ရာ တစ္ေနရာ အေရာက္တြင္ မိုးကာလေရာက္လာျပီး သြားေရးလာေရး ခက္ခဲကာ လြန္စြာ ဒုကဿခေရာက္ျကေလသည္။ ထို့ျပင္ ခရီးတေလ်ွာက္ ရခဲ့ေသာ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္မ်ားမွာလည္း ျပင္းထန္ေသာေျကာင့္ ျပည္တည္၍ ေနေလျပီ။ ထို့ေျကာင့္ ထိုေနရာတြင္ပင္ ေခတဿတခဏ စတိရြာတည္ကာ အေျခခ်ျကေတာ့မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ျကေလသည္။ ထိုေဒသကိုလည္း စတိေခတဿတဟု အမည္ေပးေလ၏။ (မည္မ်ွ တိုက္ဆိုင္သနည္းဆိုေသာှ ထိုေနရာမွာ လြန္ေလေသာ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက သ်ွရီေခတဿတရာ (သေရေခတဿတရာ) ဟု အမည္တြင္ခဲ့ေသာဟူ၏)

ဒါဝင္၏ လူမ်ားမွာ ယခင္က အေယာက္ ၅ဝခန့္ ရွိခဲ့ေသာှလည္း ျကမ္းတမ္းေသာ ခရီးလမ္းနွင့္ ရာသီဥတု၊ ေတာရဲသားေကာင္တို့ေျကာင့္ ယခုေတာ့ ၁၅ေယာက္ေလာက္သာ က်န္ေတာ့သည္။ ထို စတိေခတဿတေနရာတြင္ သူတို့ကို အဓိက ဒုကဿခေပးေနေသာ အေကာင္ျကီး ေလးေကာင္လည္း ရွိေသးသည္။ ေျကာင္ျကီး၊ ဖားျကီး၊ ေခြးျကီးနွင့္ ငန္းျကီးတို့ ျဖစ္ျကေလသည္။

ေျကာင္ျကီးသည္ လြန္စြာေျကာင္ေသာ အေကာင္ျကီးျဖစ္သည္။ သူ့မ်က္လံုးမ်ားမွာ လြန္စြာမွ ေျကာင္ေတာင္ေတာင္ နိုင္ေလသည္။ ေျကာင္ျကီးသည္ စားစရာကိုပဲ ရွာေနတတ္သည္။ စားျပီးလ်ွင္ ထပ္စားရမည့္အေရးကို ေခ်ာင္းတတ္သလို ထပ္စားရမည္ကိုလည္း သိေနေသာ အေကာင္ျကီး ျဖစ္၏။ ယင္းတို့က မေက်ြးလ်ွင္ ခိုးစားတတ္ေသးသည္။ ထို့ေျကာင့္ ဒါဝင္လူမ်ားမွာ အစားအစာ ရလာရင္ ဟိုဖြက္ရ ဒီဖြက္ရနွင့္ ကိုယ့္ပစဿစည္းနွင့္ကိုယ္ ဒုကဿခမ်ားရရွာသည္။

သူတို့တဲေတြေရွ့မွာ ေခြေခြေခြေခြ အျမဲေနတတ္ေသာ ထိုအေကာင္ကိုေတာ့ ေခြျကီးဟု အမည္ေပးထား၏။ ေနာင္မွ ကာလေရြ့ေလ်ာျပီး ေခြးျကီး ျဖစ္လာေသာဟူ၏။ ေခြးျကီးက အခ်ိန္ျပည့္ အူသည္။ ထိုအူသံသည္ လြန္စြာ ေဆြးေဆြးေျမ့ေျမ့ ရွိလွသည္။ ခ်စ္သူ ခြဲခြာျခင္း ခံရေသာ လူမ်ား ညည္းညူေနသလိုမ်ိုး အခ်စ္ကို တမ္းတကာ အူေနသလားလို့ သူတို့ေတြ ထင္ျမင္မိသည္။ မည္သို့ပင္ဆိုေစ ေခြးျကီးကေတာ့ ရည္းစားလူလု အူနုက်ြဲခတ္ခံရေသာ လူပမာ ေန့စဉ္မျပတ္ အူေနေလရာ သူတို့သည္လည္း အလြမ္းအေဆြး ဓာတ္ခံရွိေသာ လူမ်ားပီပီ ေခြးအူသံတြင္ ေမ်ာပါကာ ဘာကိုလြမ္းမွန္းမသိ လြမ္းေဆြးရင္း ခ်ံုးခ်ံုးက်ကုန္ေသာ ဟူ၏။

ေနာက္ထပ္ ျပသဿသနာေကာင္တစ္ေကာင္ကို ယူေဆာင္လာသည္မွာ မိန္းမတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ ထိုမိန္းမမွာ အပ်ိုျကီးလည္းျဖစ္သည္။ သူတစ္ေန့တစ္ေန့ သိခ်င္ေနသည္မွာ သူ့ဘဝမွာ ေယာက္်ားရမွ ရပါဦးမလားဟူေသာ ေမးခြန္းပင္ျဖစ္သည္။ (ယင္းအပ်ိုျကီးမွာ ဇီဇာေျကာင္လြန္းျခင္း၊ ေနရာတကာပါျခင္း၊ ပစိပစပ္မ်ားျခင္း၊ ရစ္ျခင္း၊ ဆရာျကီးလုပ္ျခင္း စေသာ အမူအက်င့္မ်ားေျကာင့္ ဒါဝင္ေယာက္်ားမ်ားက ေရွာင္ျကေလ၏)။ ထိုေမးခြန္းကို ေတြ့သည့္သူတိုင္းကို ေမးသည္။ ေမးလြန္းသျဖင့္ အျခားသူမ်ားက သူ့ေတြ့လ်ွင္ ေရွာင္ေျပးရေသာဟူ၏။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေမးစရာမရွိေသာအခါ သစ္ပင္တြင္ကပ္ေနေသာ ယင္းအေကာင္ကို တို့ဘဝမွာ ေယာက္်ားရဖို့ အခြင့္အေရးေလးမ်ား ရွိပါဦးမလားဟယ္ ဟု ကနြဲ့ကလ် သြားေမးေသာကာလ ယင္းသတဿတဝါက ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ ညိမ့္ေလသတတ္။ ထိုအခါ ဝမ္းသာလံုးဆို့ျပီး ဒင္းကေလးက ေခ်ာမွာလားဟု ဆက္ေမး၏။ ယင္းအေကာင္ကလည္း ေခါင္းထပ္ညိမ့္ျပန္၏။ ထိုမွစျပီး မိန္းမအခ်င္းခ်င္း သတင္းေလြ့ေလြ့ ျဖစ္သြားကာ ေရွ့ျဖစ္ေဟာတတ္ေသာ အေကာင္တစ္ေကာင္ဟု သတ္မွတ္ျပီး နတ္သဖြယ္ ကိုးကြယ္ျကေလသည္။ အစားအစာ ရွာ၍ရလ်ွင္ ေယာက္်ားကို အသာထာျပီး ယင္းအေကာင္ကို ဦးစြာ သြားပသျက၏။ (ဗုဒဿဓတရားေတာှထဲမွ ေရြွဆြဲျပားဆြဲျပီး မာန္တက္ေနေသာ အေကာင္မွာ ယင္းအေကာင္၏ ဘိုး၊ေဘး ေတာှစပ္ေလသည္) ထိုကဲ့သို့ မုန့္ေလးပဲေလးနွင့္ သြားသြားေမးလ်ွင္ ေခါင္းညိတ္တတ္ေသာေျကာင့္ မုန့္တင္ညိတ္ဟု အစက အမည္ေပးျကေလသည္။ (ဝဂ္တူစကားလံုးမ်ား ေျပာင္းလဲတတ္သည္ဟူေသာ ျမန္မာစကားထံုးတမ္းတို့အရ မုန့္မွပုန့္၊ နသတ္မွတသတ္ေျပာင္း ေအာက္ျမစ္ေက်ျပီး ပုတ္ျဖစ္လာ၏။ ညိတ္မွ တသတ္က တစ္ေခ်ာင္းငင္ျဖစ္ျပီး ညိုျဖစ္လာရာမွ ေနာက္ပိုင္း ပုတ္သင္ညိုဟု ေခါှျကေျကာင္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားျပီျဖစ္ေသာ လိပိေဗဒက်မ္းတို့က ဆိုေလသည္)

ကမဿဘာဦး လူသားမ်ား ျဖစ္သည္နွင့္အညီ ဉာဏ္အားျဖင့္ နည္းပါးေသးသည့္အေလ်ာက္ ယင္းတို့ မသိသည့္ အခ်က္မွာ ယင္းသို့ေသာ ပုတ္သင္ညိုေကာင္မ်ားသည္ ဘာေမးေမး၊ ဘာေျပာေျပာ ေခါင္းညိတ္တတ္သည္ ဆိုေသာ အခ်က္ပင္ ျဖစ္ေလ၏။ ဤသို့ျဖင့္ ေမးရင္းေမးရင္းမွ ပုတ္သင္ညိုေလးေရ ငါ့ရည္းစားကို ဟိုေကာင္မ မ်က္စပစ္ေနတယ္ ဆိုတာ ဟုတ္လားဟင္ ဆိုေသာ ေမးခြန္းမ်ိုး၊ ဟိုေကာင္မ ငါ့ေနရာလုဖို့ ျကံေနတာ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား ဆိုေသာ ေမးခြန္းမ်ိုးမ်ား ပါလာရမွ စျပီး ဒုကဿခေရာက္ျကေလ၏။ ပုတ္သင္ညိုက ေမးသမ်ွ ေခါင္းညိတ္၏။ ထိုအခါ ေဒါမနသဿသေတြ ပြားမ်ားျကျပီး အခ်င္းခ်င္း တုတ္တျပက္ ခဲတျပက္ (ေက်ာက္ေခတ္သာ ရွိေသးေသာေျကာင့္ ဓား မေပါှေသး) ေျဖရွင္းျကကုန္၏။ မိန္းမမ်ားအခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ေသာစစ္ပြဲသည္ ေယာက္်ားမ်ားကို ကူးစက္တက္ရကား ေယာက္်ားမ်ားလည္း အခ်င္းခ်င္း သတ္ကုန္ျက၏။ ထိုအေကာင္ေကာင္းမွု အေျကာင္းျပု၏ ဒါဝင္လူမ်ားမွာ တစ္ရပ္ထဲ ေနေနေသာှလည္း အစိတ္စိတ္ အမြွာမြွာကြဲကာ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး အယံုအျကည္ မရွိျကေတာ့ေပ။ ဖက္ဒရယ္မူေျကာင့္ ဒါဝင္ျပည္ေထာင္စု ျပိုကြဲေတာ့မည့္ အေရးကို ေျပးျမင္ျကေသာ ဒါဝင္လူျကီးသူမမ်ားမွာ ယင္းျပသဿသနာကို ေျဖရွင္းဖို့ရန္ ေခါင္းခဲျကရေလသည္။

ေနာက္ဆံုး အေကာင္တစ္ေကာင္ကား ငန္းျကီးဟု အမည္ရေလ၏။ ငန္းျကီးမွာ ယခုသင္တို့ ျမင္ဖူးျကေသာ အရြယ္အစား မဟုတ္ပါ။ ကမဿဘာဦးသတဿတဝါ ျဖစ္ေသာေျကာင့္ အေတာှျကီးေလ၏။ ယင္းငန္းျကီးသည္ ယခင္ဘဝက တဏွာရာဂ အင္မတိအင္မတန္ ျကီးမားေသာ လူေယာက္်ားတစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့ပံု ရပါ၏။ အဘယ္ေျကာင့္ဆိုေသာ ငန္းဘဝ ေရာက္ေနသည့္တိုင္ မိန္းမျမင္တိုင္း လည္ပင္းျကီးဆန့္ နွုတ္သီးျကီး ေရွ့ထိုးထိုးျပီး အတင္းအဓမဿမ လိုက္ေလေသာေျကာင့္ ဒါဝင္မိန္းမမ်ားမွာ ဟိုေနရာ စုတ္ျပဲ ဒီေနရာစုတ္ျပဲ ဟိုေနရာ ေသြးေျခဥ ဒီေနရာ ေသြးေျခဥ ျဖစ္ျကရေလ၏။ ယင္းငန္း အလိုက္ကို ခံရ၍ ေျကာက္လန့္ျပီး ေျပးရာမွ ေခ်ာက္ထဲက်ေသသူလည္း သံုးေလးေယာက္ ရွိေသာဟူ၏။ မည္သို့ပင္ ဒါဝင္လူမ်ား တပ္ပ်က္ေနပါေစ ငန္းျကီးကေတာ့ မိန္းမျမင္တိုင္း လိုက္ထိုးတုန္းပင္၊ မွီရာေလးကို ကိုက္ဆြဲလိုက္ခ်င္တုန္းပင္။ ျကာလာေတာ့ ဒါဝင္လူမ်ားမွာ ဆီးခ်ုပ္ဝမ္းခ်ုပ္ပင္ ျဖစ္လာျကသည္ ဆို၏။ မေတာှ သူတို့သတိေမ့ေနတုန္း ေမာင္ေရြွငန္းက မေတာှရာဝင္ဆြဲ မေတာှရာဝင္ထိုးလ်ွင္ ကိုယ္က်ိုးနည္းကုန္ ျကမည္ေပါ့။ ထို့ေျကာင့္ ဒါဝင္မိန္းမမ်ားခမ်ား အမ်ိုးသမီးငန္းေစာင့္ရွင္မ်ား တပ္ဖြဲ့ကို ဖြဲ့စည္းျပီး ကင္းေစာင့္ျကရသည္အထိ အလုပ္ရွုပ္ျကရေတာ့သည္။

ထို့ေျကာင့္ သူတို့သည္ အဆိုပါ ျကီးေလးျကီး ျပသဿသနာကို ေျဖရွင္းဖို့ရာ အစည္းအေဝး မျကာခဏ ထိုင္ျကရေတာ့သည္။ သို့ရာတြင္ အစည္းအေဝးမ်ား၏ ထံုးစံအတိုင္း လိုရာသို့ မေရာက္နိုင္ ေျပာခ်င္ရာေတြေျပာ ျငင္းခ်င္ရာေတြ ျငင္းျပီး မည္သည့္အခါမွ ျပသဿသနာ ေျပလည္သြားသည္ မရွိဘဲ အစည္းအေဝး ထိုင္ျခင္းသည္သာ အဖတ္တင္ေသာဟူ၏။ ေနာက္ဆံုးတြင္ေတာ့ သူတို့ လူမ်ား ေလ်ာ့နည္းလာရျခင္းမွာ လြန္စြာ စိုးရိမ္ရေသာ အေျခအေန ျဖစ္ေျကာင္း အစည္းအေဝး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ရေလသည္။ ထိုျပသဿသနာကိုေတာ့ မိမိတို့ အနစ္နာခံကာ ေျဖရွင္းေပးပါမည္ဟု လူေယာက္်ား ၁ဝေယာက္စလံုးက လူမိန္းမ ၅ေယာက္ကို အံျကိတ္ခါ အာမခံေလသည္။ ဤေနရာတြင္ အလ်င္းသင့္၍ ေျပာလိုသည္မွာ အဆိုပါ ဒါဝင္လူမ်ားမွာ အားဒမ္နွင့္ ေအးမ၊ ဒညင္းမယ္တို့ကဲ့သို့ မဟုတ္ျကေပ။ သူတို့သည္ သဘာဝတရားျကီး အေျကာင္းကို ေကာင္းေကာင္း သိေလ၏။ ေယာက္်ားဟူသည္ အဘယ္နည္း၊ မိန္းမဟူသည္ အဘယ္နည္းမွ အစ အဆိုပါေယာက္်ားနွင့္ မိန္းမတို့ တက္ညီလက္ညီ ပူးေပါင္းပါက မည္သို့ေသာ ရလဒ္မ်ား ထြက္ေပါှလာတတ္ေျကာင္းကိုလည္း သိေသာဟူ၏။ လြန္စြာ ထူးခ်ြန္ေသာ ဒါဝင္လူမ်ားပါေပ။ အဆိုပါ ေယာက္်ားတို့၏ အနစ္နာခံခ်က္ကို ဒါဝင္မိန္းမမ်ားက သနားသျဖင့္ လက္ခံကာ လူဦးေရ တိုးပြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျကေလေတာ့သည္။ ထိုသို့ျဖင့္ သူတို့သည္ အနဿတရာယ္ ျကီးေလးျကီး၏ ျပသဿသနာကို မေျဖရွင္းနိုင္ေသာှျငားလည္း လြန္စြာ အေရးျကီးလွေသာ လူဦးေရ တိုးတက္မွု ျပသဿသနာျကီးကို ကိုင္တြယ္နိုင္ခဲ့ ျကေပသည္။


ေပါက္တတ္ကရကိုမွ အားပါးတရ ဖတ္ခ်င္သူမ်ားအတြက္ :D


No response to “ျမန္မာအစ ေျမာက္ဝင္ရိုးစြန္းက (၄)”

 
© 2009 NYI LYNN SECK 18+ DEN. All Rights Reserved | Powered by Blogger
Design by psdvibe | Bloggerized By LawnyDesignz