Wednesday, October 15, 2008

ေခါင္းခ်လိုက္တာနဲ့အိပ္စက္နိုင္ဖို့

ေခါင္းခ်လိုက္တာနဲ့အိပ္စက္နိုင္ဖို့


ခုတေလာ အိပ္တဲ့အေျကာင္းေတြ ေတာှေတာှ ေျပာျဖစ္တယ္။ ေျပာမိသေလာက္ ေတာှေတာှမ်ားမ်ားက အိပ္ဖို့ဆိုရင္ အားယူရတယ္တဲ့၊ အိပ္ရင္လည္း ဖ်တ္ခနဲ ဖ်တ္ခနဲ လန့္လန့္ နိုးတတ္တယ္တဲ့၊ အိပ္ေနရင္းနဲ့ ဂေယာက္ဂယက္ အိပ္မက္ေတြ မက္တတ္သတဲ့၊ တခ်ို့ကလည္း အိပ္မက္ရွည္ျကီးေတြ မက္ျပီး ေမာပန္းေနတတ္သတဲ့။ တခ်ို့ကလည္း ဘီလူးစီးခံရတယ္တဲ့။ က်ြန္ေတာှကေတာ့ ေခါင္းခ်လိုက္တာနဲ့ အိပ္ေပ်ာှတာပဲ။ အိပ္ေပ်ာှတာမွ ဘယ္ေနရာမွ မေရွာင္ပါဘူး။ သူမ်ားေတြလို အိပ္ယာသစ္ ေခါင္းအံုးသစ္ ျဖစ္လို့လည္း က်ြန္ေတာှ့ အိပ္ေရးက ပ်က္မသြားဘူး။ ျမန္မာျပည္ လမ္းေတြမွာ ေသာက္သံုးမက်တဲ့ ေဈးနဲ့ ေပးဝယ္ထားရတဲ့ ကားစုတ္ေတြ စီးေနတုန္းလည္း အိပ္ေပ်ာှတာပဲ။ အခ်ိန္ေလး ၁၅မိနစ္ေလာက္ ရရင္လည္း အိပ္ေပ်ာှတာပဲ။ မီးေတြ လင္းေနေအာင္ ထြန္းထားလည္း ေခါက္ခနဲပဲ။ သီခ်င္းသံေတြ ဖြင့္ထားလည္း တာ့တာပဲ။ တစ္ခုပဲ က်ြန္ေတာှ သည္းမခံနိုင္တာက ေလာှစပီကာသံ။
 
အဲဒီလို အိပ္ေပ်ာှေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲလို့ အမ တစ္ေယာက္က ေမးတာနဲ့ အားလံုးအတြက္ က်ြန္ေတာှက်င့္ခဲ့ဖူးတဲ့ နည္းလမ္းေလး တစ္ခုကို ေပးလိုက္ပါတယ္။ အမွန္တကယ္ အဲဒီနည္းလမ္းက တယ္လီပသီနည္း တစ္မ်ိုးပါပဲ။ စိတ္ခ်င္းဆက္သြယ္တဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခုပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီနည္းလမ္းကို တစ္ဝက္ျဖတ္ျပီး က်ြန္ေတာှက အိပ္ေပ်ာှေအာင္ အသံုးခ်ပစ္လိုက္တာ။ သူ့ရဲ့ တကယ့္နည္းလမ္းကလည္း သိပ္ေကာင္းတာပဲ။ လူေတြမွာ မျမင္ရတဲ့ စက္ကြင္းေတြ ရွိေနသတဲ့ အဲဒါေတြကို အိပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ Interfere လုပ္တာ။ ကိုယ္ေျပာခ်င္တဲ့သူကို ကိုယ္ေျပာခ်င္တဲ့ စကားေတြ အိပ္မက္ထဲမွာ သြားေျပာလို့ရတယ္။ ကိုယ္ရည္စူးတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို သူ့ရဲ့ စိတ္ထဲမွာ တနည္းနည္းနဲ့ စြဲလန္းျငိတြယ္လာေအာင္ လုပ္လို့ရတယ္။ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ လြွမ္းမိုးလို့ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါေတြကိုေတာ့ ေျပာမျပေတာ့ဘူး။ အဲဒီအထဲကမွ Hybrid လုပ္ထားတဲ့ အိပ္နည္းကိုပဲ ေျပာျပေတာ့မယ္။ 

အိပ္ခါနီးမွာ ကိုယ္ခနဿဓာ သန့္ရွင္းေရးကို လုပ္ရပါမယ္။ ေခ်ြးေတြသံေတြနဲ့ ျဖစ္ေနရင္ ေရခ်ိုးပါ။ မ်က္နွာသစ္ပါ။ သြားတိုက္ပါ။ ထူထဲတင္းက်ပ္တဲ့ အဝတ္အစားေတြကို လဲလွယ္ပါ။ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ညအိပ္ဝတ္စံုပါပဲ။ ဒီဟာကို စက်င့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဟိုးအရင္က ကက္ဆက္ဖြင့္ထားမွ အိပ္တတ္တာမ်ိုးေတြဘာေတြ ရွိခဲ့ရင္လည္း ေမ့ထားလိုက္ပါ။ ကိုယ္စအိပ္မယ့္ အခ်ိန္ဟာ ျငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္ေနဖို့ လိုအပ္ပါတယ္။ ဘာသံမွ မျကားရေလ ေကာင္းေလပါပဲ။ ျပီးေတာ့ တစ္ေယာက္တည္း အိပ္ရပါမယ္။ တျခားသူတစ္ေယာက္ရဲ့ အသားနဲ့ ထိမေနဖို့ကလည္း အေရးျကီးပါတယ္။ အိပ္ယာဟာ ျပန့္ျပူးေနရပါမယ္။ တည့္မတ္ရပါမယ္။ ခနဿဓာကိုယ္ နစ္ျမုပ္ေနတဲ့အထိ ေပ်ာ့လြန္းတဲ့ ေရျမွုပ္အိပ္ယာေတြကို အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေရွာင္ရပါမယ္။ ခနဿဓာကိုယ္ဟာ ေရျပင္ညီလို ျဖစ္ေနဖို့က အဓိကပါပဲ။
 
အိပ္ယာဝင္တဲ့အခါ ပက္လက္အေနအထားနဲ့ လက္ေတြကို ေဘးဘယ္ညာမွာ အသာခ်ထားရပါမယ္။ ေျခေထာက္ကိုလည္း တစ္ခုနဲ့ တစ္ခု မထပ္ရပါဘူး။ ေခါင္းအံုး မသံုးရပါဘူး။ ေစာင္မျခံုရပါဘူး။ တျခားဘာတစ္ခုခုနဲ့မွ မထိေနရပါဘူး။ ကိုယ္ခနဿဓာကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရွိေနေစရပါမယ္။ ဒီလို အေနအထား ေရာက္ျပီဆိုရင္ ေလ့က်င့္ခန္းစလို့ ရပါျပီ။

ပထမဆံုး မ်က္လံုးမွိတ္ျပီး ကိုယ့္ရဲ့စိတ္ကို ေျခဖ်ားေလးေတြဆီ ပို့လိုက္ရပါမယ္။ ျပီးရင္ အဲဒီေျခဖ်ားေလးေတြကို ေပ်ာ့သြားေအာင္ ေျဖေလ်ွာ့ရပါမယ္။ စိတ္ထဲကေန ငါ့ေျခေထာက္ေတြ ေပ်ာ့က်လာျပီ ေပ်ာ့က်လာျပီလို့ မွတ္ေနရပါမယ္။ အဲဒီလို ခပ္ျကာျကာေလး လုပ္လိုက္ျပီးတဲ့ေနာက္မွာ တကယ္ကို ေျခဖ်ားေတြ ေပ်ာ့က်သြားျပီဆိုရင္ စိတ္က အလိုလို သိပါတယ္။ ခနဿဓာကိုယ္ကလည္း သိပါတယ္။ အဲဒါကို မသိမခ်င္း မေပ်ာ့ေသးဘူးဆိုတာ မွတ္ထားရပါမယ္။

ေျခဖ်ားေလးေတြ ေပ်ာ့က်သြားျပီဆိုရင္ ဒူးကိုေဖ်ာ့ရပါမယ္။ ကိုယ္ပထမ အိပ္ေနတဲ့ ပက္လက္ပံုစံနဲ့ ဒူးအေနအထားဟာ ကိုယ္အိပ္ေပ်ာှေအာင္ လိုအပ္ခ်က္နဲ့ ကိုက္ညီခ်င္မွ ကိုက္ညီပါလိမ့္မယ္။ ဒါေျကာင့္မို့ ဒူးကိုလည္း အလိုက္သင့္ လိုက္ေဖ်ာ့ထားရပါမယ္။ တခါတေလ ဒူးက ေဘးဘက္ကို နဲနဲေကြးသြားရင္ ေကြးသြားလိမ့္မယ္။ အတင္းျပန္မဆန့္ပါနဲ့ ေကြးသြားပါေစ။ ဒီလိုနဲ့ ဒူးေနရာမွာ တကယ္ကို ေပ်ာ့က်သြားျပီဆိုရင္ ေျခဖ်ားေလးေတြ တုန္းကလိုပဲ အလိုလို သိလာပါလိမ့္မယ္။

ဒူးေပ်ာ့သြားျပီးရင္ ခါးကို ဆက္ေဖ်ာ့ရပါမယ္။ ခါးကို အရမ္းျကီး မတ္ထားဖို့လည္း မလိုအပ္ပါဘူး။ ခါးျပီးတဲ့ေနာက္မွာ ပုခံုးနဲ့ ရင္ဘတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အသက္ကို မွန္မွန္ရွုရပါမယ္။ ကိုယ္က ပံုမွန္လို့ ထင္ေနေပမယ့္ ပုခံုးနဲ့ ရင္ဘတ္ဟာ တင္းေနတတ္ပါတယ္။ အဓိကက ပုခံုးနွစ္ဘက္ကို ေျဖေလ်ွာ့ဖို့ လိုအပ္ပါတယ္။ ပုခံုးနွစ္ဘက္ ေပ်ာ့သြားျပီဆိုတာနဲ့ ဒီအဆင့္ဟာ ၇၅%ေလာက္ ေအာင္ျမင္ပါျပီ။

ပုခံုးျပီးသြားရင္ တေတာင္ဆစ္နဲ့ လက္ဖ်ားပိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တေတာင္ဆစ္ကို အရင္ဆံုး ေဖ်ာ့ရပါမယ္။ ျပီးရင္ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြကို ေဖ်ာ့ရပါမယ္။ အဲဒီေနရာမွ တခ်ို့လက္ေခ်ာင္းေလးေတြက ေဖ်ာ့ေနရင္းနဲ့ ပူးသြားတာ၊ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြ ခပ္ေကြးေကြး ျဖစ္လာတာမ်ိုးေတြ ျကံုရနိုင္ပါတယ္။ ျဖစ္သြားတဲ့အတိုင္းသာ ထားလိုက္ပါ။ အတင္း ျပန္မဆန့္ပါနဲ့။ တစ္ခါတစ္ေလ လက္တစ္ဖက္က လွန္ေနျပီး က်န္တစ္ဖက္က ေမွာက္ေနတာမ်ိုးလည္း ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ အဓိက မွတ္ထားရမွာက တစ္ကိုယ္လံုး ေပ်ာ့ေနဖို့က အဓိကပါပဲ။

အဲဒါျပီးရင္ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ လည္ပင္းနဲ့ေခါင္းကို ေဖ်ာ့ျခင္းပါပဲ။ လည္ပင္းအေနအထားဟာ အိပ္စက္ျခင္းမွာ အထူးအေရးျကီးပါတယ္။ ဒါေျကာင့္ ဒီအဆင့္မွာ လည္ပင္းကို ေသခ်ာ ေပ်ာ့ေအာင္ ေဖ်ာ့ရပါမယ္။ ကိုယ့္အေျခအေနကို လိုက္ျပီး ေဖ်ာ့ေနရင္းနဲ့ ေခါင္းတစ္ဖက္ ေစာင္းသြားတာ၊ နဲနဲငိုက္သြားတာ၊ ပါးစပ္ဟလာတာမ်ိုးေတြ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ 

လည္ပင္းေပ်ာ့သြားျပီလို့ သိလိုက္ျပီဆိုရင္ စိတ္ကို လည္ပင္းကို ေဖ်ာ့ေနတဲ့ ေနရာကေန နဖူးတည့္တည့္ဆီကို ပို့လိုက္ရပါမယ္။ အဲဒီလို ပို့ျပီးသြားရင္ ကိုယ့္ခနဿဓာကိုယ္ဟာ သက္သက္သာသာနဲ့ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္း ျဖစ္ေနတာကို ခံစားသိရပါလိမ့္မယ္။ ဘာမွ ဆက္လုပ္စရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ စိတ္ကို အဲဒီေနရာေလးမွာ ခဏေလာက္ ဆက္ထားလိုက္ရံုပါပဲ။ တျခားဘာကိုမွလည္း မေတြးပါနဲ့။ မျကာခင္မွာ အိပ္ေပ်ာှသြားပါလိမ့္မယ္။

ဒီေလ့က်င့္ခန္းကို ညတိုင္း ၄-၅ရက္ဆက္ေလာက္ လုပ္ေပးမယ္ဆိုရင္ ေနာက္ပိုင္းမွာ အိပ္ေပ်ာှဖို့ မခက္ေတာ့တာ ေတြ့ရပါလိမ့္မယ္။ ျပီးရင္ အိပ္မက္ေတြ သိပ္မမက္ေတာ့ပါဘူး။ နိုးလာရင္လည္း လူက ျကည္လင္ေနျပီး အားျပည့္ေနပါလိမ့္မယ္။ ေလ့က်င့္ခ်ိန္မွာေတာ့ တစ္ခုခ်င္းစီအလိုက္ ေျဖေလ်ွာ့တာဟာ အခ်ိန္နဲနဲ ျကာနိုင္ေပမယ့္ အမ်ားဆံုး နာရီဝက္ထက္ မပိုပါဘူး။ ျပတ္ေတာင္းျပတ္ေတာင္း လုပ္လို့ေတာ့ မရပါဘူး။ အေလ့အက်င့္ ျဖစ္သြားေအာင္ ၄-၅ရက္ကေတာ့ လုပ္ရပါမယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ အဲဒီလိုမ်ိုး တကူးတက လုပ္ေနစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ အက်င့္ျဖစ္သြားျပီး ခဏေလးနဲ့ အိပ္ေမာက်သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါဟာ က်ြန္ေတာှကိုယ္တိုင္ ေလ့က်င့္ခဲ့တဲ့ အရာတစ္ခုပါ။ ဟိုးအရင္က က်ြန္ေတာှ ညဆို ဘယ္လိုမွ အိပ္လို့မရဘူး။ က်ြန္ေတာှ့ Spinal Nerve ဒဏ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေတာ့ ညအိပ္ေတာ့မယ္ဆို အဲဒါက ဒုကဿခေပးေတာ့တာပဲ။ ဒဏ္ရာေျကာင့္ သိပ္စိတ္မညစ္ရေပမယ့္ အိပ္ေရးပ်က္တာက ေတာှေတာှဒုကဿခေပးပါတယ္။ ဆရာဝန္ေတြနဲ့ကုလည္းမေပ်ာက္၊ အိပ္ေဆးေတြေသာက္လည္းမရ၊ ေနာက္ဆံုး ဒီနည္းလမ္းေလးနဲ့ ေကာင္းမြန္စြာ အိပ္စက္နိုင္ခဲ့တာမို့ တကယ္လို့မ်ား ခင္ဗ်ားတို့မွာ လြယ္လြယ္နဲ့ အိပ္မေပ်ာှတဲ့ေရာဂါ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္ ဒီနည္းလမ္းေလးကို စမ္းျကည့္ဖို့ အျကံျပုခ်င္ပါတယ္။


No response to “ေခါင္းခ်လိုက္တာနဲ့အိပ္စက္နိုင္ဖို့”

 
© 2009 NYI LYNN SECK 18+ DEN. All Rights Reserved | Powered by Blogger
Design by psdvibe | Bloggerized By LawnyDesignz