Tuesday, April 22, 2008

ေညာင္ဦး-ရန္ကုန္ ခရီး

ေညာင္ဦး-ရန္ကုန္ ခရီး


ေညာင္ဦးကေန ရန္ကုန္ခရီးလမ္းမွာ အဓိက ျမို့ေတြျဖစ္တဲ့ ေညာင္ဦး၊ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း၊ ေရနံေခ်ာင္း၊ မေကြး၊ ေတာင္တြင္းျကီး၊ ေအာင္လံ၊ ျပည္၊ ေပါင္းတည္၊ နတ္တလင္း၊ ျကို့ပင္ေကာက္၊ လက္ပံတန္း၊ သာယာဝတီ၊ သံုးဆယ္၊ ဥကဿကံ၊ တိုက္ျကီး၊ ေမွာှဘီ စတဲ့ျမို့ေတြကို ျဖတ္သန္းလို့ သြားပါတယ္။ ေညာင္ဦးနဲ့ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း အသြားမွာ ပုပဿပါးေတာင္ျကီးကို လွမ္းျမင္လို့ ေနရတယ္။ ပုပဿပါးေဒသ တဝိုက္ကေတာ့ စိမ္းလန္း စိုေျပေရး အစီအစဉ္ေတြေျကာင့္ သစ္ပင္ျကီးငယ္ေတြနဲ့ သဲကနဿတာရထဲက အိုေအစစ္လို အပူအေတာှေလး သက္သာပါတယ္။ ပုပဿပါးေတာင္ဟာ အျမင့္ေပ ၄၉၈၁ေပ ရွိပါသတဲ့။ ပုပဿပါးကို တခ်ို့က ပါဠိစကား ပုပဿဖ ကေန ဆင္းသက္လာတာလို့ ယူဆျကတယ္။ ပန္းေတာင္ လို့ အနက္ရပါတယ္။ တခ်ို့က ပုဗဿဗေတာင္ အေရွ့အရပ္ကေတာင္လို့ လို့ဆိုျကသတဲ့။ ပုဂံျပည္ ယုန္လြွတ္က်ြန္းရဲ့ အေရွ့အရပ္မွာ ရွိတာေျကာင့္ ျဖစ္ပါသတဲ့။ တခ်ို့ကေတာ့ ပါးပုတ္ေတာင္ ကေန ေျပာင္းလဲလာတာလို့ ေျပာျကတယ္။ မူေတြ ဘယ္လိုပဲကြဲကြဲ အခုေခတ္ လူေတြစိတ္မွာေတာ ပုပဿပါးနတ္ေတာင္ အေခါင္ျမင့္ဖ်ား စံုေတာျပား၌ ဆိုတဲ့ ေရွးေခတ္ပုဂံျပည္က ကဗ်ာေလးအတိုင္း ပုပဿပါးလို့ ေျပာလိုက္တာနဲ့ ့ နတ္ေတာင္၊ ဂမဿဘီရ နယ္ေျမဆိုျပီး သတ္မွတ္ေနျကပါျပီ။ ေဂါတမဘုရားရွင္က သူပရိနိဗဿဗာန္ စံဝင္ေတာှမူျပီး ၁၀၁နွစ္ေရာက္ရင္ ပုပဿပါးေတာင္ ေျမမွစုန့္စုန့္ ေပါှလတဿတံ့လို့ ဗ်ာဒိတ္ေတာှ ဆိုခဲ့တယ္ဆိုျပီး လူေတြက ယူမွတ္ျကတယ္။ တကယ္တမ္း ပထဝီပညာရွင္ေတြ အလိုကေတာ့ ဒီမီးေတာင္ျကီးဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ နွစ္ေပါင္း ၁၅သန္း မိုင္အိုဆင္းယုဂ္ ေနာက္ပိုင္းမွာကတည္းက ရွိေနခဲ့တာလို့ ဆိုပါတယ္။ ဒီမီးေတာင္ျကီး ဆက္မေပါက္ကြဲေတာ့ပဲ ေသသြားခဲ့တာကမွ လြန္ခဲ့တဲ့နွစ္ေပါင္း ၇၀၀၀ ေက်ာှေလာက္က ျဖစ္ပါတယ္။

က်ြန္ေတာှငယ္ငယ္က ဒီေတာင္မျကီးသာမက အဲဒီပတ္ဝန္းက်င္က ေတာင္ေတြကိုလည္း တက္ခဲ့ဖူးတယ္။ ကတြတ္သီးေတြ အလြန္ေပါမ်ားတာကိုေတာ့ မွတ္မိေနပါတယ္။ ေတာင္ကလပ္မွာ ေမ်ာက္ေတြေပါသေလာက္ ေတာင္မျကီးမွာေတာ့ ေမ်ာက္ေတြကို မေတြ့ရဘူး။ အဲဒီတုန္းက မီးေတာင္ဝ ခ်ိုင့္ခြက္ျကီးက တကယ့္ကို ပီဘိ ေတာနက္ျကီး တစ္ခုလိုပါပဲ။ ေတာဝက္ေတြ အမ်ားျကီး ရွိတယ္လို့ သိရတယ္။ ဟိုးေရွးတုန္းက ေတာင္ကလပ္မွာ အခုလို ေဇာင္းတန္းေတြ၊ ေလွကားေတြ မရွိပါဘူးတဲ့။ အေပါှတက္ခ်င္သူေတြဟာ အသက္ရွိတယ္လို့ ယူဆျကတဲ့ နြယ္ငန္းျကီးေတြ ေရေသာက္ဆင္းခ်ိန္ကို ေစာင့္စားျပီး သူတို့ ျပန္အတက္မွာမွ တခါတည္း တြဲခိုရင္း လိုက္တက္ျကရပါသတဲ့။ ဒီပုပဿပါးေဒသနဲ့ ပတ္သက္တဲ့ ဒဏဿဍာရီေတြ ဇာတ္လမ္းေတြကလည္း အလ်ံအပယ္ပါပဲ။ မင္းမဟာဂီရိဇာတ္လမ္း၊ စဏဿဍမုခိ ဘီလူးမ ဇာတ္လမ္းတို့ကေတာ့ နာမည္ေက်ာှေပါ့။ အရွင္ကဝိနဿဒရဲ့ ပုပဿပါးေတာင္ေတာှ သမိုင္းမွာ ထူးျခားတာ တစ္ခုကို ေတြ့ရတာက “သိုးကေလ” အစခ်ီတဲ့ ပုပဿပါးနတ္ေတာင္ ကဗ်ာကို ဖြဲ့ဆိုသူဟာ ေမာင္တင့္တယ္ရဲ့ နွမေတာှ မျမတ္လွရဲ့ ငယ္ရည္းစား ျဖစ္ပါသတဲ့။ သိုးကေလ မဟုတ္ဘဲ သိုးကေလးလို့ ေတြ့ရပါတယ္။ သိုးကေလး ဆိုတာ နတ္မိဖုရားငယ္ကို ေခါှေဝါှတဲ့ ေရွးအမည္ပါ။ သိုးဆိုတာက အဝတ္တန္ဆာ ေပ်ာ့ခေမာက္ကို အခ်ြန္တပ္ျပီး အနားေလးဘက္ အထက္ကိုလွန္ထားတဲ့ ေလးေထာင့္စပ္စပ္ ခေမာက္ကို ေခါှတာ ျဖစ္ပါသတဲ့။ ၎မွာ နားရြက္အုပ္ ပါရွိပါတယ္။ ဒီလို ဦးထုပ္ကို ေဆာင္းထားတဲ့ နတ္မိဖုရားေလးလို့ အဓိပဿပာယ္ရပါတယ္။ ဒါေျကာင့္လည္း ျမန္မာေတြက အေနာက္တိုင္းသားေတြကို သိုးေဆာင္းလူမ်ိုးလို့ ေခါှေဝါှတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ေညာင္ဦးကေန ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ခရီးလမ္းဟာ မဆိုးလွဘူးလို့ ေျပာရပါမယ္။ လမ္းေတြက မက်ယ္ေပမယ့္ အဆိုးျကီး မဟုတ္ေသးဘူး။ ပုပဿပါးေတာင္မွာ မိုးညို့ရင္ ျမင္းေတာင္ ေျပးမလြတ္ဘူးဆိုတဲ့၊ ေဒါင္းေတာင္ ပ်ံခ်ိန္မရလိုက္ဘူးဆိုတဲ့ သဲေခ်ာင္းေတြကိုလည္း ျဖတ္သန္းရပါေသးတယ္။ ဒီေခ်ာင္းေတြကို ျဖတ္ေတာ့ သံုးဆယ့္ခုနွစ္မင္း နတ္ေတြထဲက ယမားသဲေခ်ာင္းကို ျမင္းနဲ့ အျပင္းျဖတ္တဲ့အခိုက္ ေခ်ာင္းေရက ျမင္းရဲ့ ေနာက္ေျခကိုရိုက္ျပီး နတ္ျဖစ္သြားတဲ့ ယမားျမင္းျဖူရွင္ နတ္အေျကာင္းလည္း ေတြးမိေနပါေသးတယ္။ ျမန္မာျပည္က ျမင္းဆိုတာမ်ိုးက သဲထဲေျပးတဲ့ အမ်ိုး မဟုတ္ပါဘူး။ ခြာအေနအထားေျကာင့္လည္း သဲထဲမွာ ျမန္ျမန္ေျပးနိုင္မယ္ မထင္ဘူး။ ဒါေျကာင့္ သဲေခ်ာင္းမွာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ျမင္းကို အျပင္းနွင္နွင္ ျမင္းက ထင္သေလာက္ ဒုန္းစိုင္းနိုင္လိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေျကာင့္ ေရလြတ္ေအာင္ မေျပးနိုင္တာလို့ ထင္မိတယ္။ ထားေတာ့။

ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ေက်ာှလာတာနဲ့ ေရနံေခ်ာင္း လမ္းအပိုင္းဟာ အေတာှဆိုးရြားလာပါျပီ။ ဒီလမ္းခရီးကို က်ြန္ေတာှ မေရာက္တာ ဆယ့္ငါးနွစ္ေလာက္ ရွိျပီ။ အရင္ကလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ အခုလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ ပိုဆိုးလာတာပဲ ရွိတယ္။ အပူခ်ိန္ကလည္း ေတာှေတာှျပင္းတယ္။ နွစ္ေပါင္း ၃ဝေက်ာှမွာ အဲဒီေန့က အပူခ်ိန္ဟာ ၄ဂနဲ့ စံခ်ိန္တင္တယ္လို့ ေျပာတယ္။ ပူလြန္းအားျကီးလို့ ကိုယ့္ကိုယ္ထဲကေန အပူေငြ့ေတြ တရိပ္ရိပ္ ထြက္ေနတယ္လို့ေတာင္ ထင္ရတယ္။ က်ြန္ေတာှတို့ စီးလာတဲ့ကားက ရဲသူေအာင္။ စုတ္လိုက္တာလည္း ခ်ာလို့။ သူတို့ကေတာ့ အဲယားကြန္း မနိုင္တာလို့ ေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမွန္ကေတာ့ အဲယားကြန္းကို အျပည့္မေပးတာပါ။ က်ြန္ေတာှဟာ ေတာှေတာှေလး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနမိတယ္။ က်ြန္ေတာှတို့ ေပးထားရတာက ပံုမွန္ထက္ ၂ဆေလာက္မ်ားတဲ့ ကားခကို ေပးစီးေနတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ျပန္ရတဲ့ Service က ဝတ္ေက်တန္းေက်ေတာင္ မဟုတ္ဘူး။ ဒီကလူေတြဟာ Service ဆိုတာကို နားမလည္ျကေသးဘူး။ ခရီးသည္ ၅ဝေက်ာှ ဘယ္လိုဒုကဿခေရာက္ေနတယ္ သူတို့ ဂရုမထားဘူး။ ဓာတ္ဆီ အကုန္အက် သက္သာေအာင္ သူတို့ အျမတ္မ်ားမ်ား ထြက္ေအာင္ပဲ ေရွးရွုေနျကတယ္။ ကားေပါှမွာက နိုင္ငံျခားသားေတြလည္း ပါတယ္။ သူတို့လုပ္ရပ္ဟာ ျမန္မာျပည္ကို သိကဿခာက်ေစတယ္ ဆိုတာကိုလည္း သူတို့ ေတြးမိပံုမရဘူး။ ခရီးသည္ေတြကလည္း အားနာလို့လား၊ ေျကာက္လို့လား၊ ဒီအပူဒဏ္ကိုပဲ ရိုးေနလို့လား ဘာလို့မွန္းကို မသိဘူး။ တိုးတိုးတိုးတိုးနဲ့သာ ပူတဲ့အေျကာင္း ေျပာေနတယ္၊ ဘယ္သူကမွ တုတ္တုတ္ မလွုပ္ဘူး။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သည္းမခံနိုင္ေတာ့တာနဲ့ က်ြန္ေတာှကပဲ အဲယားကြန္း ျပည့္ျပည့္ဝဝ ဖြင့္ေပးရင္ ဖြင့္ေပး မဖြင့္ေပးရင္လည္း ကားမွန္တံခါးေတြ ဖြင့္ေပးဖို့ လူမုန္းခံ ေျပာရေတာ့တယ္။ ဘယ္ဟာလုပ္ေပးတယ္လို့ ထင္ပါသလဲ။ ကားမွန္တံခါးေတြ ဖြင့္လိုက္ျပီး အဲယားကြန္းကို ပိတ္လိုက္တယ္ဗ်ား။ က်ြန္ေတာှလည္း စိတ္ကို အဆံုးစြန္းအထိ ေလသြားတယ္။ ဘာမွ ေျပာခ်င္စိတ္လည္း မရွိေတာ့လို့ ေနြေလပူ တိုးတိုးေဝွ့ေဝွ့ကို ခံစားရင္း လိုက္လာခဲ့ရတယ္။ တကယ္ဆို က်ြန္ေတာှဟာ ထိုက္တန္တဲ့ ေျကးထက္ေပးျပီး စီးလာတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ျပန္ရတဲ့ ရလာဒ္ကေတာ့ စုတ္ျပတ္ထြက္ေနတာပဲ။

ေရနံေခ်ာင္းနဲ့ မေကြးျကားမွာေတာ့ ဝက္မစြတ္ကို ျဖတ္လာရတယ္။ ဝက္မစြတ္ နဝေဒးတို့၊ ေယာမင္းျကီးတို့၊ ဝက္မစြတ္ ဝန္ေထာက္မင္းတို့ကို သတိရေနမိတယ္။ အေဝးေျပးကားဟာ စုတ္ခ်ာလြန္းတဲ့လမ္းေျကာင့္ လွုပ္လီလွုပ္လဲ့သာ ေမာင္းနိုင္ပါတယ္။ သက္ဆိုင္ရာ လူျကီးေတြဟာ ကားအေကာင္းစားေတြ စီးေနရတာေျကာင့္ ဖင္ဇိမ္က်ျပီး မသိဘဲ ေနတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဒီလမ္းေတြကို မသံုးဘဲ ေလေျကာင္းခရီးနဲ့ သြားေနျကလို့ ဒီလို လမ္းေတြ ဒီေလာက္ ဆိုးေနတာကို မသိျကတာလား၊ တမင္သက္သက္ကို မျပင္တာလား ဆိုတာကို က်ြန္ေတာှ ေတြးလို့ မရဘူး။ မေကြးရဲ့ ဧရာဝတီျမစ္ တဖက္ကမ္းမွာ မင္းဘူးတို့ စလင္းတို့ ရွိတယ္။ မင္းဘူးမွာ ရြွံ့မီးေတာင္ေတြ၊ နဂါးပြက္အိုင္ေတြ ရွိသတဲ့။ က်ြန္ေတာှ တစ္ခါမွ မေရာက္ဖူးေသးပါဘူး။ တေကာင္းကေန စူဠာသမဿဘဝနဲ့ မဟာသမဿဘဝကို ဧရာဝတီျမစ္အတိုင္း ေမ်ွာလိုက္ရာမွာ စဏဿဍမုခိဘီလူးမက မ်က္စိအလင္းရေအာင္ ကုေပးလို့ စကု၊ မ်က္စိအလင္း စရရာ ေနရာကို စလင္းလို့ ေခါှတယ္လို့ ရာဇဝင္မွာ ဖတ္ဖူးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုကေန ဘယ္လို စလင္းက ဧရာဝတီ ျမစ္ညာမွာ ျဖစ္ေနျပီး စကုက ေအာက္ေရာက္ေနတယ္ မသိဘူး။ ဒီလိုဆိုရင္ သူတို့ကို ေမ်ွာလိုက္တာ မျဖစ္နိုင္ေတာ့ဘူး။ ဆန္တက္တာပဲ ျဖစ္ရမယ္။ မ်က္ကန္းနွစ္ေယာက္က ေဖာင္နဲ့ ဧရာဝတီကို ဆန္တက္ဖို့ ဆိုတာကေတာ့ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္နိုင္တဲ့ကိစဿစ။ စကုနဲ့ စလင္း ေနရာမွားျပီးမ်ား အမည္ေပးထားသလားလို့ ရယ္စရာ ေတြးမိေသးတယ္။ ဒီျမစ္တေျကာကိုေတာ့ ဆရာျကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းက အကန္းေတာင္ သြားလို့ရတဲ့ ခရီးလို့ မွတ္ခ်က္ျပုပါတယ္။

မေကြးကိုေက်ာှေတာ့ ယင္းေခ်ာင္းကိုျဖတ္ျပီး ေတာင္တြင္းျကီး နယ္ထဲကို ဝင္တယ္။ အဲဒီမွာ ခဏတာ နားပါတယ္။ ေတာင္တြင္းျကီးမွာ ေရွးေဟာင္းျမို့ရွိတယ္။ တေန့ေန့ေတာ့ လာေလ့လာမယ္လို့ ေတးထားတယ္။ ေတာင္တြင္းျကီးကေန ေအာင္လံသြားတဲ့ လမ္းမွာေတာ့ ဆရာေမာင္ေခ်ာနြယ္ရဲ့ နာမည္ေက်ာှ ဆတ္သြား ကို ျဖတ္ရပါတယ္။ ဆရာ့ကဗ်ာနဲ့တင္ နာမည္ေက်ာှခဲ့တဲ့ ျမို့ငယ္ေလးလို့ က်ြန္ေတာှ ထင္မိတယ္။ ေအာင္လံအထြက္မွာ ဘြက္ျကီးေခ်ာင္းကို ျဖတ္ေဖာက္ထားတဲ့ တံတားျကီး တစ္စင္းကို ေက်ာှရတယ္။ ျပည္ကိုေရာက္ေတာ့ မနက္၂နာရီေက်ာှ ရွိေနပါျပီ။ ျပည္ကေန ဒီဘက္က လမ္းေကာင္းတာမို့ တစ္လမ္းလံုးလည္း မအိပ္ရေသးတာနဲ့ ငိုက္ခနဲ ျဖစ္သြားလိုက္တာ သတိရလို့ ျကည့္လိုက္ေတာ့ အေဝးေျပးစခန္းကိုေတာင္ ေရာက္လို့ ေနပါျပီ။ မနက္ ဂနာရီဗ်ား။


No response to “ေညာင္ဦး-ရန္ကုန္ ခရီး”

 
© 2009 NYI LYNN SECK 18+ DEN. All Rights Reserved | Powered by Blogger
Design by psdvibe | Bloggerized By LawnyDesignz