Wednesday, June 20, 2007

Buddha and Myanmar

ဦးလွသိန္းထြဋ္၏ ဗုဒဿဓနွင့္ ျမန္မာလူမ်ိုး ဟူေသာ စာအုပ္ကို ဖတ္ျဖစ္သည္။ အဓိက ဦးတည္ခ်က္မွာ ဘုရားရွင္သည္ အိနဿဒိယ ေဒသက ျဖစ္ေသာှလည္း ကုလားလူမ်ိုး မဟုတ္၊ ျမန္မာအမ်ိုးသာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုလိုရင္း ျဖစ္သည္။

က်ြန္ေတာှ သိသေလာက္ နီေပါလူမ်ိုးမ်ားနွင့္ ျမန္မာလူမ်ိုးမ်ားသည္ ရုပ္ရည္အားျဖင့္ တူျကသည္။ ဘာသာစကား အားျဖင့္လည္း သိပ္မကြဲပါ။ စကားလံုး ေတာှေတာှမ်ားမ်ားပင္ ဆင္ဆင္ တူျကသည္။ တူမည္ေပါ့ မြန္ဂိုလြိုက္ မ်ိုးနြယ္စုျကီးမွ ဆင္းသက္သည္ခ်ည္းကိုး။ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ အဓိက လူမ်ိုးနြယ္စုျကီး နွစ္ခု ရွိသည္။ တစ္ခုက မြန္ဂိုလြိုက္မ်ိုး၊ တစ္ခုက မြန္ခမာမ်ိုး ျဖစ္သည္။ မြန္ဂိုလြိုက္ အမ်ိုးမ်ားသည္ တိဘက္-ျမန္မာစကား ေျပာျကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ မြန္ခမာ အနြယ္ဝင္ ယိုးဒယား၊ ရွမ္း၊ မြန္တို့သည္လည္း စကားဆင္သည္ကို ေတြ့ရမည္ ျဖစ္သည္။ အိနဿဒိယတြင္ ယခင္က ျဒာဗီးဒီးယန္းမ်ားသာ ေနထိုင္ျကသည္။ ေနာက္ပိုင္း အာရိယန္မ်ား၏ လြွမ္းမိုးျခင္းကို ခံလိုက္ရသည္။ လူမ်ားစြာ သိျကေသာ ရာမမင္းသည္ အာရိယန္ ျဖစ္သည္။ ဒသဿသဂီရိသည္ ျဒာဗီးဒီးယန္း ျဖစ္သည္။

ဘုရားရွင္ လက္ထက္က အိနဿဒိယ၏ အင္အားျကီးမားေသာ တိုင္းျကီး ၁၆တိုင္းတြင္ သာကီမင္းတို့၏ နယ္ေျမမ်ား မပါဝင္ခဲ့။ သာကီဝင္မ်ား အျမစ္ျပတ္ သုတ္သင္ ခံရေသာအခါ ေနရာအနွံ့သို့ တိမ္းေရွာင္ ျကရသည္။ ထိုသို့ တိမ္းေရွာင္ရင္းမွ ယင္းသာကီဝင္ မင္းဆက္တစ္ပါးက ျမန္မာျပည္တေကာင္းတြင္ အေျခခ် ေနထိုင္ရာမွ ျမန္မာလူမ်ိုးမ်ား စတင္သည္ဟု ဆိုသည္။ အသစ္ေတြ့ရွိခ်က္မ်ားအရ ပံုေတာင္ပံုညာ ေဒသတြင္ ေရွးဦးလူမ်ား ေနထိုင္ခဲ့ျကေျကာင္း သိရွိရသည္။ ထိုသို့ဆိုလ်ွင္ ထိုေယာနယ္တဝိုက္ရွိ ေတာင္သားလူမ်ိုးမ်ားသည္ ေရွးဦးျမန္မာ အဆက္အနြယ္မ်ား ျဖစ္နိုင္သည္။ ေလ့လာျကည့္ေသာအခါ ေတာင္သားစကားသည္ အလြန္ေရွးက်ေသာ ျမန္မာစကား တစ္မ်ိုး ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ့ရသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ မြန္ေဒသတြင္လည္း မြန္ခမာနြယ္မ်ား ေရာက္ရွိေနျကျပီး ျဖစ္သည္။ ေဒါက္တာသန္းထြန္း ေျပာသည့္ ပ်ူေတြ ဘယ္ေပ်ာက္ကုန္သလဲ ငါဒီမွာေဟ့လို့သာ ေအာှလိုက္ခ်င္သည္ ဆိုေသာစကားမွာ လြန္စြာမွ မွန္ကန္ေသာ စကားျဖစ္သည္။ ေသြးေရာကုန္ခဲ့ျပီး ျဖစ္သည္။ ေရွးေခတ္အဆက္ဆက္က ျမန္မာျကီးမ်ားပံုကို ဓါတ္ပံုမ်ားတြင္ ျမင္ရသည့္အခါ လြန္စြာ အသားမည္းသည္ကို ေတြ့ရသည္။ ယခု ျမန္မာမ်ားကေတာ့ အသားျဖူလာျကျပီ။

သာကီဝင္တို့သည္ သူတစ္ပါး အမ်ိုးနွင့္ ေသြးေနွာခဲသည္။ အမ်ိုးအခ်င္းခ်င္းသာ ျပန္ယူသည္က မ်ားသည္။ သာကီဝင္ တစ္ပါးတည္း ပ်ူနိုင္ငံေတာှ ထူေထာင္ျပီး ျမန္မာလူမ်ိုး ျဖစ္လာသည္မဟုတ္။ ရခိုင္တြင္လည္း သာကီဝင္မင္း တစ္ပါး အုပ္စိုးကာ ေနထိုင္ခဲ့ဖူးသည္။ နွမဝမ္းကြဲ တစ္ေယာက္ျဖင့္ လက္ဆက္ကာ အမ်ိုးဆက္ ျပန့္ပြားေစခဲ့ဖူးသည္။ ျမန္မာရာဇဝင္က မင္းမ်ားကေတာ့ တရုတ္မင္းသမီးလည္း ယူသည္။ ကုလားမင္းသမီးလည္း ယူသည္။ မြန္မင္းသမီးလည္း ယူသည္။ အစံုစားမ်ားျဖစ္သည္။ သာကီမ်ိုးဆိုလ်ွင္ အစံုမစားနိုင္။

အဆိုပါစာအုပ္သည္ ဗဟုသုတရေသာှလည္း အလြန္အစြန္းေရာက္သည္ဟု ထင္မိသည္။ ဘုရားရွင္နွင့္ ျမန္မာလူမ်ိုးမ်ားကို အမ်ိုး မေတာှေတာှေအာင္ စပ္ျပထားသည္။ အေထာက္အထားမ်ား တင္ျပထားေသာှလည္း သူတင္ျပထားသည္မ်ားမွာ ေဒါက္တာသန္းထြန္း၏ သမိုင္းမ်ားလို သုေတသန အေထာက္အထားမ်ား မဟုတ္ျကပါ။ အခ်ုပ္ဆိုရလ်ွင္ ဘုရားရွင္သည္ ျမန္မာလူမ်ိုး မဟုတ္။ ျမန္မာတို့နွင့္ မြန္ဂိုလြိုက္ အနြယ္တူသာ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာတို့သည္ ေသြးမ်ားစြာ ေနွာခဲ့ျပီး ျဖစ္သည္။

No response to “Buddha and Myanmar”

 
© 2009 NYI LYNN SECK 18+ DEN. All Rights Reserved | Powered by Blogger
Design by psdvibe | Bloggerized By LawnyDesignz