Saturday, April 22, 2006

အခ်က္အျခာက်တဲ့ ျမန္မာျပည္

ဒီေန့ အင္တာနက္မွာ အာဆီယံက မေလးရွားဝန္ျကီး ေျပာေနတာေတြ ဖတ္ျပီး ထိုင္စဉ္းစားေနမိတယ္။ ဒီလူျကီးက ဗေလာင္းဗလဲ သိပ္ေျပာတတ္တယ္။ ပထမ ျမန္မာျပည္က ျပန္လာခါစက သူ့ခရီးစဉ္ ေအာင္ျမင္ပါတယ္တဲ့။ ခဏျကာေတာ့ မေအာင္ျမင္ဘူး ျဖစ္သြားျပန္ေရာ။ ေသခ်ာ ေလ့လာျကည့္ရင္ အာဆီယံမွာ ျမန္မာ့အေရးကို ေရးျကီးခြင္က်ယ္ ေဆြးေနြးေန စိုးရိမ္ေနျကတာ ၂ နိုင္ငံ ရွိတယ္။ မေလးရွားရယ္၊ စကဿငာပူရယ္။ က်န္တဲ့ နိုင္ငံေတြကေတာ့ သိပ္ဂရု မထားပါဘူး။ ထိုင္းနဲ့ အင္ဒိုလည္း နဲနဲေတာ့ ပါမယ္။ ဘာျဖစ္လို့ အသဲအသန္ လိုက္စြက္ဖက္ ေနျကတာလဲ စဉ္းစားျကည့္ရင္ စီးပြားေရး အဓိက ဆိုတာ ေတြ့ရပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ဟာ ပထဝီ တည္ေနပံုအရ အဲဒီ နိုင္ငံေတြ အတြက္ အေတာှေလး အေရးပါတယ္။ တရုတ္ရဲ့ အက်ယ္အဝန္းနဲ့ ေဈးကြက္ဟာ အမ်ားျကီး ရွိတယ္။ အေနာက္နိုင္ငံေတြက ကုန္စည္ေတြဟာ မလကဿကာ ေရလက္ျကားကို ျဖတ္ျပီး အေရွ့ကမဿဘာျခမ္းကို ပို့ျကရတယ္။ စကဿငာပူနဲ့ မေလးရွားက ျကားထဲကေန ထရန္စစ္ ကုန္ေသတဿတာ ဆိပ္ကမ္းေတြ လုပ္ျပီး အက်ိုးအျမတ္ ရွာတယ္။ အဲဒီလုပ္ငန္းဟာ စကဿငာပူအတြက္ အဓိက စီးပြားေရးလည္း ျဖစ္တယ္။ သေဘဿငာေတြဟာ ျကားခံအျဖစ္ စကဿငာပူနဲ့ မေလးရွားမွာ ကုန္ေတြကိုခ်၊ အဲဒီကမွ တဆင့္ျပန္ျဖန့္ျကတယ္။ ကုန္ေသတဿတာတင္ သေဘဿငာတစ္စီးရဲ့ အျမန္နွုန္းဟာ တစ္နာရီ မိုင္ ၂၀ နွုန္းရွိတယ္။ အိနဿဒိယရဲ့ ေအာက္ဖက္ အစြန္းကေန မလကဿကာ ေရလက္ျကားကို ျဖတ္ျပီး တရုတ္ျပည္ ပီကင္းကို တိုက္ရိုက္ ကုန္ပို့မယ္ဆိုရင္ ခရီးမိုင္ေပါင္း ၅၆၅၃ မိုင္ေလာက္ ခုတ္ေမာင္းရတယ္။ တကယ္လို့မ်ား ျမန္မာျပည္ကေနသာ တိုက္ရိုက္ ျဖတ္လို့ ရမယ္ဆိုရင္ ခရီးမိုင္က ၃၆၀၀ ေက်ာှေက်ာှပဲ ရွိတယ္။ မိုင္ ၂၀၀၀ ေက်ာှ သက္သာမယ္။ အဲဒီအျပင္ ပီကင္းကိုသာ မကဘဲ တရုတ္ျပည္ အလယ္ပိုင္း အေနာက္ပိုင္း အားလံုးနဲ့၊ ထိုင္း၊ လာအို၊ ဗီယက္နမ္၊ ကေမဿဗာဒီးယား တို့ကိုပါ ျဖန့္ခ်ီနိုင္မယ္။ ကုန္က်စရိတ္ အမ်ားျကီး သက္သာနိုင္တယ္။

ျပီးေတာ့ မလကဿကာ ေရလက္ျကားက ပင္လယ္ဓါးျမ အနဿတရာယ္ လည္းရွိေသးတယ္။ ပင္လယ္ ဓါးျမေတြဟာ အဲဒီေရလက္ျကားမွာ အျမန္ေရယာဉ္ေလးေတြနဲ့ အနဿတရာယ္ ျပုေနတာ ေတာှေတာှျကာျပီ ျဖစ္တယ္။ တခ်ို့ဆို သေဘဿငာတစ္စင္းလံုးကို အပိုင္စီးျကတယ္။ လူေတြကို သတ္ပစ္ျကတယ္။ ဒီျပသဿသနာဟာ သေဘဿငာတိုင္း အဓိက ရင္ဆိုင္ျကရတဲ့ ျပသဿသနာပါ။ ပင္လယ္ဓါးျပေတြ အပိုင္စီးခံရတဲ့ သေဘဿငာဟာ ျပန္ရဖို့ လံုးဝ မလြယ္ကူပါဘူး။ ဒါေျကာင့္ သေဘဿငာတိုင္းဟာ မလကဿကာ ေရလက္ျကားကို သတိအရမ္းထားျကသလို ေျကာက္ရြံ့ျကပါတယ္။

က်ြန္ေတာှတို့ ျမန္မာျပည္ကသာ ပုသိမ္လို ေနရာမ်ိုးမွာ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းေဆာက္ျပီး တိက် က်ယ္ျပန့္တဲ့ ကုန္စည္ ဝန္ေဆာင္မွု ေပးနိုင္ရင္ မေလးရွားနဲ့ စကဿငာပူ ဒုကဿခေရာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို့ စီးပြားေရး သိသိသာသာျကီး က်သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာနဲ့ ထိုင္းသာ အဆင္ေျပရင္ အဲဒီနိုင္ငံေတြ ေခါင္းေတာင္ ထူနိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေျကာင့္ သူတို့ေတြအေနနဲ့ ျမန္မာနဲ့ ထိုင္း ဦးေမာ့သြားမွာ ေပါင္းစည္းသြားမွာကို မလိုလားဘူးလို့ ျမင္မိပါတယ္။ သက္ဆင္ လက္ထက္မွာ ျမန္မာနဲ့ ထိုင္းဟာ အေတာှေျပလည္တယ္လို့ ဆိုနိုင္ပါတယ္။ ဒီအစီအစဉ္သာ ေအာင္ျမင္ခဲ့ရင္ ျမန္မာဟာ အေရွ့ေတာင္ အာရွမွာ အေရးပါတဲ့ အခ်က္အျခာ ဆိပ္ကမ္းတစ္ခု၊ ေဈးကြက္တစ္ခု ျဖစ္လာမွာပါ။

ဒါေပမယ့္ ဒီလို ဆိပ္ကမ္းမ်ိုး ျဖစ္ဖို့ရာ ျမန္မာေတြ အေနနဲ့ စကဿငာပူဆိပ္ကမ္းလို တိက် ျမန္ဆန္တဲ့ ဝန္ေဆာင္မွုမ်ိုး ေပးနိုင္ဖို့ လိုအပ္သလို၊ ယံုျကည္မွု ရွိဖို့လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ ျမန္မာနိုင္ငံကို ေခတ္မီတဲ့ နိုင္ငံ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုရင္ အေရွ့ေတာင္ အာရွမွာ ဒီနိုင္ငံေတြရဲ့ ေရေျကာင္းအေရးပါမွုကို ဦးနွိမ္ျပီး အဲဒီအခြင့္အေရးကို အျပည့္အဝ အသံုးခ် နိုင္ဖို့ လိုအပ္တယ္လို့ စဉ္းစားေနမိပါတယ္။ တျခားနိုင္ငံေတြ အေနနဲ့ စီးပြားေရး အျမင္နဲ့ ျကည့္ရင္ ျမန္မာျပည္မွာ ေျပေျပလည္လည္နဲ့ စည္းလံုးညီညြတ္ေနမွာထက္ ျပည္တြင္းေရး အက်ပ္အတည္း ျဖစ္ေနတာကို ပိုျပီးလိုလား ေနလိမ့္မယ္လို့ ထင္ျမင္ေနမိပါတယ္။ ဒါကေတာ့ က်ြန္ေတာှ့ အျမင္သက္သက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

Tags : Myanmar Economic , Chaos





No response to “အခ်က္အျခာက်တဲ့ ျမန္မာျပည္”

 
© 2009 NYI LYNN SECK 18+ DEN. All Rights Reserved | Powered by Blogger
Design by psdvibe | Bloggerized By LawnyDesignz