Saturday, March 25, 2006

ဦးေနွာက္ေလ့က်င့္ခန္း


က်ြန္မတို့ ခနဿဓာကိုယ္ရွိ ျကြက္သားမ်ားကို မလွုပ္ရွားေစဘဲ အသံုးမျပုဘဲ ထားမယ္ဆိုရင္ က်ြန္မတို့ရဲ့ ကိုယ္ခံ စြမ္းအားေတြ တျဖည္းျဖည္း ယုတ္ေလ်ာ့လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ခံစြမ္းအား၊ စြမ္းရည္ေတြ က်ဆင္းလာ ေစရံုတင္ မဟုတ္ဘဲ ဖ်တ္လတ္ေပါ့ပါး သြက္လက္မွု ေတြပါ ေလ်ာ့နည္းလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္လုပ္ျခင္း၊ ကိုယ္လက္လွုပ္ရွား ေလ့က်င့္ခန္း ျပုလုပ္ျခင္း၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေလ့က်င့္ခန္း ျပုလုပ္ျခင္းတို့ျဖင့္ သြက္လက္ ထက္ျမက္တဲ့ လူသားတစ္ဦး ျဖစ္လာပါမယ္။ စိတ္ေလးလံ ထိုင္းမွိုင္းျခင္းမ်ား ခံစားရတာ ျကိမ္ဖန္ မ်ားလာတဲ့အခါမွာ ဦးေနွာက္ကို ပ်က္စီးေစေသာ အယ္လ္ဇိုင္းမားေရာဂါ (Alzheimer)နဲ့ ပါကင္ဆန္ေရာဂါ (Parkinson's_Disease)မ်ားကို ခံစားရဖို့ အခြင့္အလမ္း ပိုမ်ားလာပါတယ္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာစြာ ေနထိုင္ျခင္းဟာ လူ့ဘဝရဲ့ အရည္အေသြး တစ္ခုျဖစ္ျပီး အသက္ရွည္ က်န္းမာျခင္း နွင့္အတူ ေပ်ာှရြွင္ဖြယ္ ေကာင္းတဲ့ မိသားစုဘဝကိုပါ ရရွိလာေစ ပါတယ္။

စိတ္တင္းျကပ္ ဖိစီးမွု ၊ က်န္းမာေရး အတြက္ မသင့္ေလ်ာှေသာ အစားအစာမ်ား၊ ေဆးလိပ္၊ မူးယစ္ေဆးဝါး နဲ့ အရက္ေသစာ တို့ဟာ က်ြန္မတို့ရဲ့ ဦးေနွာက္ကို ထိခိုက္ ပ်က္စီးေစပါတယ္။ စိတ္ဖိစီးမွုမ်ား ခံစားရတာ ျကိမ္ဖန္ မ်ားလာတဲ့အခါမွာ ေသြးတိုးေရာဂါကို ခံစားလာရျပီး ဦးေနွာက္ ေသြးေျကာမ်ားကို ေပါက္ျပဲ ေစနိုင္ပါတယ္။ Stroke လို့ေခါှတဲ့ ဦးေနွာက္ရဲ့ လုပ္ငန္း ေဆာင္တာမ်ား ပ်က္စီးေစတဲ့ ေရာဂါတစ္မ်ိုးကို ခံစားရျပီး ဦးေနွာက္ ဆဲလ္မ်ား ေသသြား ေစပါတယ္။ ေသြးတိုးေရာဂါ နာတာရွည္ ျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ ဦးေနွာက္တြင္းရွိ ေသြးလြွတ္ ေျကာမျကီး ေပါက္ျပဲေစ နိုင္တဲ့အျပင္ အနီးအနားက ဆဲလ္မ်ားကိုပါ ပ်က္စီးေစျပီး ထိုအဂဿငါမ်ားက လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ လုပ္ငန္း ေဆာင္တာမ်ား ရပ္ဆိုင္း သြားပါတယ္။ ဒ ါ့ေျကာင့္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား ျပုလုပ္ေပး သင့္သလို လူမွုပတ္ဝန္းက်င္ မွာလည္း တက္ျကြ သြက္လက္စြာ ေနထိုင္ျခင့္ျဖင့္ ရုပ္က်န္းမာေရးေရာ စိတ္က်န္းမာေရးပါ ေကာင္းမြန္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာဖတ္ျခင္းဟာ ဦးေနွာက္အတြက္ အေကာင္းဆံုးေသာ ေလ့က်င့္ခန္း ျဖစ္ျပီး အသစ္အဆန္းမ်ား စူးစမ္း ေလ့လာျခင္း ဟာလည္း ဦးေနွာက္ ဖြံ့ျဖိုးမွုကို တိုးတက္ ေစပါတယ္။

စစ္တုရင္ ကစားျခင္းဟာ ဉာဏ္ရည္ ဉာဏ္ေသြး တိုးတက္ေစတဲ့ ကစားနည္း ျဖစ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁ ရက္ ၂ရက္ခန့္က ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ အေျကာင္းအရာ မ်ားကို ျပန္လည္ စဉ္းစား မွတ္မိေစျခင္း အေလ့အက်င့္ကို ျပုလုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ က်ြန္မတိုရဲ့ ဦးေနွာက္ကို ေလ့က်င့္ခန္း ျပုလုပ္ေပး သင့္ပါတယ္။ Crossword Puzzle ကစားနည္းမ်ိုးနဲ့ ဉာဏ္စမ္း ပေဟဠိ ေျဖဆိုျခင္း မ်ားဟာလည္း စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာေရး တိုးတက္မွုကို အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ေဈးဝယ္ ထြက္တဲ့အခါမွာ ေဈးစာရင္းမ်ားကို ဂဏာန္းေပါင္းစက္ အသံုးမျပုဘဲ ၊ စာရြက္ထဲမွာ ေရးခ်မတြက္ခ်က္ဘဲ စိတ္ထဲမွာတင္ တြက္ခ်က္ျခင္း အေလ့အက်င့္ ျဖင့္လည္း က်ြန္မတို့ရဲ့ ဉာဏ္ရည္ ဉာဏ္ေသြးမ်ား တိုးတက္လာေစ နိုင္ပါတယ္။ စိတ္ပါဝင္စားတဲ့ သင္တန္းတစ္ခုကို တက္ေရာက္ သင္ယူျခင္း ကလည္း စိတ္က်န္းမာေရးအတြက္ အေကာင္းဆံုး ေလ့က်င့္ခန္း တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။


မဟနစံ ေရးသားထားတာကို ျပန္လည္ ေဖာှျပတာ ျဖစ္ပါတယ္။
Tags : Brain Exercise , Hanasan , Friend , Knowledge , Essay

No response to “ဦးေနွာက္ေလ့က်င့္ခန္း”

 
© 2009 NYI LYNN SECK 18+ DEN. All Rights Reserved | Powered by Blogger
Design by psdvibe | Bloggerized By LawnyDesignz